• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • ۲۲۸ وکیل دادگستری ایران در حمایت از اعتراضات مردم خوزستان بیانیه صادر کردند

۲۲۸ وکیل دادگستری ایران در حمایت از اعتراضات مردم خوزستان بیانیه صادر کردند

پیام جوان: به نقل از دویچه وله، حدود ۲۳۰ وکیل دادگستری با انتشار بیانیه‌ای به مشکل بی‌آبی در خوزستان اشاره کرده و آن را محصول سیاست‌های غلط و مدیریت ناصحیح منابع آبی اعلام کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «این روزها که فریاد “من تشنه‌ام” از خوزستانی به گوش می‌رسد که از دیرباز مسیل رودخانه‌های حیات بخش این سرزمین بوده، آشکار می‌سازد که یقینا تقصیر و سوءمدیریتی در منابع آبی وجود داشته که چنین بحرانی در خوزستان دیده می‌شود.»

امضا کنندگان به پدیده بی‌آبی در صدها روستای این استان اشاره کرده و اعتراض مردم این منطقه به بی‌کفایتی مسئولان را “حق طبیعی و خدشه‌ناپذیر” آن‌ها دانسته‌اند.

در پایان این بیانیه ضمن انتقاد از رویکرد خشن نیروهای امنیتی و از جمله تیراندازی به سوی مردم و در پیش‌گرفتن سیاست سرکوب اعتراضات چنین آمده است: «ما به عنوان جمعی از وکلای مستقل دادگستری ضمن ابراز همدردی با مردم محروم خوزستان و خانواده‌هایی که عزیزانشان را در جریان اعتراضات از دست داد‌ه‌اند، اعتراض خود نسبت به نقض حقوق اولیه حیات انسانی مصرح در اصل ۲۲ قانون اساسی و اسناد بین‌المللی که حاکمیت ایران ملزم به رعایت مفاد آن است را اعلام و خواستار توقف فوری برخورد خشونت‌بار و سرکوب اعتراضات مردمی می‌باشیم.»

بیانیه وکلای دادگستری در شرایطی منتشر می‌شود که موج اعتراضات در دهمین روز خود به شهرها و استان‌های دیگر نیز کشیده شده است. آخرین گزارش‌ها از برگزاری تجمعات اعتراضی در برخی از شهرهای آذربایجان شرقی و همچنین در شهرهای سقز و بجنورد خبر می‌دهند.

تا کنون، شماری از سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر، میشل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و همچنین وزارت امور خارجه آمریکا سرکوب خشن اعتراضات مردم ایران توسط حکومت را محکوم کرده‌اند.

  مازوت‌سوزی در نیروگاه‌های ایران همچنان ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان