• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • ۲۲۸ وکیل دادگستری ایران در حمایت از اعتراضات مردم خوزستان بیانیه صادر کردند

۲۲۸ وکیل دادگستری ایران در حمایت از اعتراضات مردم خوزستان بیانیه صادر کردند

پیام جوان: به نقل از دویچه وله، حدود ۲۳۰ وکیل دادگستری با انتشار بیانیه‌ای به مشکل بی‌آبی در خوزستان اشاره کرده و آن را محصول سیاست‌های غلط و مدیریت ناصحیح منابع آبی اعلام کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «این روزها که فریاد “من تشنه‌ام” از خوزستانی به گوش می‌رسد که از دیرباز مسیل رودخانه‌های حیات بخش این سرزمین بوده، آشکار می‌سازد که یقینا تقصیر و سوءمدیریتی در منابع آبی وجود داشته که چنین بحرانی در خوزستان دیده می‌شود.»

امضا کنندگان به پدیده بی‌آبی در صدها روستای این استان اشاره کرده و اعتراض مردم این منطقه به بی‌کفایتی مسئولان را “حق طبیعی و خدشه‌ناپذیر” آن‌ها دانسته‌اند.

در پایان این بیانیه ضمن انتقاد از رویکرد خشن نیروهای امنیتی و از جمله تیراندازی به سوی مردم و در پیش‌گرفتن سیاست سرکوب اعتراضات چنین آمده است: «ما به عنوان جمعی از وکلای مستقل دادگستری ضمن ابراز همدردی با مردم محروم خوزستان و خانواده‌هایی که عزیزانشان را در جریان اعتراضات از دست داد‌ه‌اند، اعتراض خود نسبت به نقض حقوق اولیه حیات انسانی مصرح در اصل ۲۲ قانون اساسی و اسناد بین‌المللی که حاکمیت ایران ملزم به رعایت مفاد آن است را اعلام و خواستار توقف فوری برخورد خشونت‌بار و سرکوب اعتراضات مردمی می‌باشیم.»

بیانیه وکلای دادگستری در شرایطی منتشر می‌شود که موج اعتراضات در دهمین روز خود به شهرها و استان‌های دیگر نیز کشیده شده است. آخرین گزارش‌ها از برگزاری تجمعات اعتراضی در برخی از شهرهای آذربایجان شرقی و همچنین در شهرهای سقز و بجنورد خبر می‌دهند.

تا کنون، شماری از سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر، میشل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و همچنین وزارت امور خارجه آمریکا سرکوب خشن اعتراضات مردم ایران توسط حکومت را محکوم کرده‌اند.

  Gunmen attack Mali army base, kill at least 16 soldiers-sources

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان