• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • بیش از ۶۰ تن از زنان هم‌بند پیشین مریم اکبری منفرد، خواهان آزادی بی‌قید و شرط این زندانی سیاسی شدند

بیش از ۶۰ تن از زنان هم‌بند پیشین مریم اکبری منفرد، خواهان آزادی بی‌قید و شرط این زندانی سیاسی شدند

پیام جوان: در آستانه نوروز ۱۴۰۳، بیش از ۶۰ تن از زنان هم‌بند پیشین مریم اکبری منفرد با صدور بیانیه‌ای، ضمن یادآوری تحمل چهارده سال حبس بدون حتی یک روز مرخصی، خواهان آزادی بی‌قید و شرط این زندانی سیاسی شدند.

به نقل از صدای آمریکا، مریم اکبری منفرد از اعضای خانواده‌های دادخواه، متولد ۱۳۵۴ متاهل و دارای سه فرزند است. او ۱۰ دی ۱۳۸۸ در پی اعتراضات روز عاشورا بازداشت، و از سوی ابوالقاسم صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کانون مدافعان حقوق‌بشر، ۶۰ تن از زنان هم‌بند مریم اکبری منفرد در بیانیه خود گفته‌اند: «ما همبندیان سابق او با هر عقیده و باوری که داریم، بهار زندان را با مریم و شور او به نوروز به یاد می‌آوریم و اما نوروزی دیگر و او همچنان در زندان. یادی می‌کنیم از درک او از آزادی و حقش به برخورداری از آزادی، یادی می‌کنیم از ظلمی که بر زنان این مرز و بوم شده است و جلوداران مبارزه و مقاومت با آن ظلم.»

آنها در ادامه بیانیه خود همچنین تاکید کرده‌اند «۵۱۰۷ روز است که مریم اکبری‌منفرد بدون برخورداری از حق مرخصی در بند است او در نیمه شب ۹ دی ۱۳۸۸ بازداشت و به ۱۵ سال حبس محکوم شد.»

زنان هم‌بند پیشین مریم اکبری منفرد می‌گویند این زندانی سیاسی، چهاردهمین سال حبس را در حالی سپری می‌کند که او از ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ به زندان سمنان، کیلومترها دورتر از محل زندگی خانواده خود، تبعید شده و «به تازگی به دلیل همراهی با مردم معترض از طریق انتشار بیانیه به سه سال دیگر حبس جدید محکوم شده است.»

  معترضان در سیستان و بلوچستان با شعار مرگ بر خمینی و خامنه‌ای خواهان آزادی زندانیان سیاسی شدند

امضاکنندگان بیانیه، هم‌صدا با زنان زندانی سیاسی فعلی و سابق، خواستار آزادی بدون قید و شرط مریم اکبری منفرد و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی شده‌اند.

دادگاه کیفری استان سمنان اخیرا مریم اکبری منفرد را در پرونده‌ای تازه به سه سال حبس محکوم کرده است. به گزارش سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو»، اتهامات او «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «توهین» به خامنه‌ای ذکر شده است.

این زندانی سیاسی به «هواداری از سازمان مجاهدین خلق» متهم است. اما به گفته همسرش، حسن جعفری، تنها ارتباط او با این سازمان «چند تماس تلفنی با خواهر و برادرش در کمپ اشرف در عراق» بوده است.

دو برادر مریم اکبری منفرد در سال‌های ۶۰ و ۶۳ و یک خواهر و یک برادرش نیز در تابستان ۶۷ در جریان کشتار دسته‌جمعی زندانیان سیاسی اعدام شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان