فروش رایانه‌های شخصی اپل کاهش یافت

پیام جوان: ​​​​​​​فروش رایانه‌های شخصی اپل در سه ماهه نخست ۴۰.۵ درصد کاهش یافت و شروع دشوار سال برای سازندگان رایانه شخصی را نشان داد که هنوز با انبار شدن موجودی فروش نرفته، دست و پنجه نرم می‌کنند.

جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی آی‌دی‌سی نشان داد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ که از افزایش تقاضا مشاهده شده در موج دورکاری دوران پاندمی کووید، خبری نبود، مجموع فروش همه سازندگان رایانه شخصی، ۲۹ درصد کاهش یافت و به ۵۶.۹ میلیون دستگاه رسید و به پایین سطح فروش از اوایل سال ۲۰۱۹ نزول کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در میان شرکت‌های بزرگ سازنده رایانه شخصی، گروه لنوو و دِل تکنولوژیز، کاهش بیش از ۳۰ درصدی فروش را به ثبت رساندند. در حالی که فروش شرکت هیولت پاکارد (HP)، ۲۴.۲ درصد کاهش داشت. هیچ برند بزرگی از این کاهش در امان نماند و شرکت ایسوس‌تِک با کاهش فروش ۳۰.۳ درصدی، حلقه پنج برند برتر این بازار را کامل کرد.

کندی هزینه مصرفی طی سال گذشته، به کاهش دو رقمی فروش تلفن هوشمند و اشباع عرضه بزرگترین تولید کنندگان تراشه حافظه در جهان منجر شده است. سامسونگ الکترونیکس که تراشه حافظه برای دستگاه‌های قابل‌حمل و همچنین رایانه های رومیزی و لپ تاپ تولید می‌کند، هفته گذشته پس از انتشار گزارش ضعیف‌ترین سود این شرکت از زمان بحران مالی سال ۲۰۱۹، اعلام کرد تولید تراشه حافظه را کاهش می‌دهد.

جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات آی‌دی‌سی اظهار کرد: با وجود این که موجودی کانال در چند ماه گذشته کاهش پیدا کرده است، اما همچنان بالاتر از سطح مطلوب چهار تا شش هفته محسوب می‌شود. حتی با وجود تخفیف مناسب، کانال‌ها و سازندگان رایانه شخصی می‌توانند انتظار داشته باشند موجودی بالا همچنان تا اواسط سال و احتمالا در سه ماهه سوم، استمرار داشته باشد.

  توییتر چرا از کمیسیون اروپا کارت زرد گرفت؟

یک جنبه مثبت این است که ضعیف شدن تقاضا به تولید کنندگان، زمان و فرصت برای انجام تغییرات می‌دهد زیرا بسیاری از کارخانه‌ها، بررسی گزینه‌های تولید خارج از چین را آغاز کرده اند. اپل با تنش‌های فزاینده میان واشنگتن و پکن که ریسک اختلال زنجیره تامین به‌دقت هماهنگ شده این شرکت را به وجود آورده است، جغرافیای پایگاه تولیدی خود رابه تدریج متنوع می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، محققان شرکت آی‌دی‌سی با نگاهی به سال ۲۰۲۴، بهبود احتمالی برای سازندگان رایانه شخصی را تحت تاثیر مجموعه‌ای از عوامل شامل فرسوده شدن سخت افزاری که باید تعویض شود و همچنین بهبود اقتصاد جهانی، پیش‌بینی می‌کنند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان