• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • آغاز پشتیبانی اپرا از ChatGPT، ChatSonic و پرامپت‌های AI

آغاز پشتیبانی اپرا از ChatGPT، ChatSonic و پرامپت‌های AI

پیام جوان: با ادغام قابلیت‌های هوش مصنوعی در اپرا، این مرورگر به دومین مرورگر وب پس از مایکروسافت اج تبدیل شده است که به صورت بومی از ویژگی‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

چند هفته پس از اعلام همکاری شرکت فناوری نروژی اپرا با OpenAI (شرکت سازنده ChatGPT) آنها شروع به ارائه قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در مرورگر خود کردند. این شرکت در یک پست وبلاگ تأیید کرد که این قابلیت‌ها در مرورگر اپرا برای رایانه‌های رومیزی و مرورگر دسکتاپ متمرکز بر گیمینگ این شرکت – موسوم به Opera GX – ارائه شدند.
با ادغام قابلیت‌های هوش مصنوعی در اپرا، این مرورگر به دومین مرورگر وب پس از مایکروسافت اج تبدیل شده است که به صورت بومی از ویژگی‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، اپرا برخی از این قابلیت‌های جدید را پرامپ‌های AI (اعلان‌های هوش مصنوعی) – که مستقیماً از نوار آدرس یا با هایلایت کردن یک المان متنی در یک وب‌سایت قابل دسترسی است – و دسترسی نوار کناری به سرویس‌هایی مانند ChatGPT و ChatSonic (که به کاربران قابلیت مضاعفی برای ایجاد تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی می‌دهد) ذکر کرده است.

گزینه AI prompt قابلیت جالبی در زمینه هوش مصنوعی و محتوای مولد است و برای کاربران این امکان را فراهم می‌آورد تا کارهای مختلفی را با داده‌های موجود در یک وب‌سایت انجام دهند. به عنوان مثال، راهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با یک کلیک اطلاعات موجود در صفحه وب مورد نظر را زمینه‌یابی و خلاصه‌سازی کنند و حتی نکات کلیدی مورد بحث را به آنها می‌گوید.
علاوه بر این، کاربران همچنین می‌توانند از اعلان‌های هوش مصنوعی برای یافتن محتوای مرتبط دیگر در مورد یک مبحث مشخص استفاده کنند.

  تفاوت و کاربرد فایروال و آنتی ویروس

اپرا همچنین برخی المان‌های سرگرم‌کننده را اضافه کرده است و به کاربران امکان می‌دهد یک توییت در مورد مبحث موردنظر ایجاد کنند یا حتی یک آهنگ رپ بر اساس متریال آن ایجاد کنند. روش تلفیق AI توسط اپرا نسبت به مایکروسافت اج بصری‌تر و راحت‌تر به نظر می‌رسد.

روش دسترسی به قابلیت‌های هوش مصنوعی مرورگر اپرا
برای دسترسی به قابلیت‌های هوش مصنوعی اپرا نصب آخرین نسخه‌های مرورگر اپرا و Opera GX این شرکت کفایت می‌کند. وقتی مرورگر نصب شد، از کاربر خواسته می‌شود که یک بار در ChatGPT لاگین کند، تا بدینوسیله گزینه AI Prompt فعال شود. پس از انجام لاگین، اپرا به کاربر اجازه می‌دهد تا به سرعت از طریق یک پنجره نوار کناری به ChatGPT دسترسی پیدا کند، تا به این ترتیب نیازی به باز کردن یک برگه جداگانه برای ChatGPT نداشته باشند. همچنین یک نوار کناری مشابه با آن وجود دارد که دسترسی سریع به ChatSonic را امکانپذیر می‌کند.

در مورد گزینه AI Prompt، دسترسی به این ویژگی یک گزینه آسان و با یک کلیک است که از طریق یک گزینه کوچک قابل کلیک در گوشه سمت راست نوار آدرس امکان‌پذیر است. با کلیک بر روی دکمه AI Prompt یک کادر محاوره‌ای باز می‌شود که کارهای مختلفی را که کاربران می‌توانند با محتوای نمایش داده شده در صفحه وب باز شده انجام دهند را لیست کرده است. اپرا همچنین تأیید کرده است که ویژگی AI Prompt با ادامه افزودن ویژگی‌های جدید به مرورگر اپرا تکامل خواهد یافت.

از توضیحات تکمیلی اپرا اینگونه برداشت می‌شود که ویژگی‌های موجود و آینده اپرا که از هوش مصنوعی بهره می‌برند احتمالاً خواهند توانست یک چاشنی به کار نسبتاٌ ساده مرور وب اضافه کنند.

  شکایت شرکت جستجوی شغل آنلاین دانمارکی از Google

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان