بیمارستانی در South Bay پذیرای طولانی‌ترین بیمار مبتلا به کووید است

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، مردی در South Bay پرستاران یک مرکز پزشکی محلی که به مدت ۹ ماه به دلیل عوارض کووید در آنجا بستری بود را غافلگیر کرد.

روز چهارشنبه، نوح دیویس، ۳۱ ساله، از سن حوزه، برای اولین بار پس از ترخیص به مرکز پزشکی دره سانتا کلارا بازگشت.

دیویس که روی صندلی چرخدار نشسته بود، از تاکسی مخصوص پیاده شد و با استقبال قهرمانانه برخی از افرادی که جان او را نجات دادند، روبرو شد.

دیویس گفت: “اینجا خانه دوم من است، می دانید؟ احساس می کنم این افراد خانواده من هستند.” «احساس می‌کنم دارم برمی‌گردم تا به افرادی که در تمام عمرم می‌شناختم سلام کنم.»

دیویس بیش از نه ماه را صرف مبارزه با کووید در مرکز پزشکی دره سانتا کلارا، به عنوان طولانی‌ترین بیمار بیمارستان از زمان شروع همه‌گیری کرد.

او به یاد می آورد: “تمام خانواده من ماسک می زدند و هر بار که به خانه می آمدیم دست‌هایمان را می‌شستیم.”

علیرغم این اقدامات احتیاطی، کارمند سابق فناوری اپل توسط یک شخص ثالث بیمار شد و وضعیت او با گذشت زمان بدتر شد. پزشکان گفتند که سطح اکسیژن خون او حدود یک سوم کاهش یافته است.

دکتر کلیفورد وانگ، رئیس پزشکی در بیمارستان گفت: “او دارای ناراحتی شدید تنفسی بود. و بیمارانی مانند این در حالی که پیشرفت می کنند، به ویژه اگر نیاز به مراقبت های ویژه داشته باشند، خطر مرگ و میر بسیار بالایی دارند.”

با معلق ماندن دیویس بین مرگ و زندگی، پزشکان او را در کمای درجه پایین قرار دادند. حدود دو ماه بعد، درمان برای تثبیت وضعیت او مؤثر واقع شد.

  زوم از کارمندان می خواهد که به دفتر بازگردند

اما هزینه درمان بسیار بالا بود. او به مرور توانایی راه رفتن و استفاده از دست چپ خود را از دست داد و حتی نفس کشیدن به تنهایی به امری سخت و طاقت‌فرسا برای وی تبدیل شده بود.

او از چیزی که محققان آن را “کووید طولانی” می نامند رنج می برد. یک مطالعه منتشر شده نشان می دهد که در نیمی از بیماران مبتلا به کووید، کاهش عمومی در سلامت آنها ایجاد شده است. برخی از علائم مرتبط با کووید طولانی مدت شامل خستگی، تب و درد است. ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید، تحرکشان کاهش یافته است.

دکتر استفان مککنا، رئیس بخش توانبخشی تنفسی در مرکز پزشکی دره سانتا کلارا، گفت: “این مرد جوانی است که حتی در انجام برخی از اساسی ترین کارها در زندگی با چالش هایی روبرو است.” ما همه امیدواریم که او به پیشرفت خود ادامه دهد.”

نوح از زمان مرخص شدن خود از بیمارستان، در خانه دوران نقاهت خود را سپری می کند. اما پزشکان گفتند که وضعیت او به اندازه کافی بهبود یافته است تا بتواند تحت درمان سرپایی قرار گیرد.

راه طولانی دیویس برای بهبودی، اکنون شامل استفاده از صندلی چرخدار موتوری است. اما او از زنده بودنش سپاسگزار است.

او گفت: “من هرگز نمی‌خواهم دوباره این مشکل را تجربه کنم و آن را برای کسی هم آرزو نمی‌کنم.”

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان