• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • نرخ سقط جنین در کالیفرنیا در چند سال گذشته رو به افزایش بوده است. آیا این با پایان Roe v Wade تغییر خواهد کرد؟

نرخ سقط جنین در کالیفرنیا در چند سال گذشته رو به افزایش بوده است. آیا این با پایان Roe v Wade تغییر خواهد کرد؟

پیام جوان: به گزارش فاکس ۴۰، مقامات کالیفرنیا در نظر دارند دسترسی به سقط جنین را برای ساکنان خارج از ایالت گسترش دهند، زیرا ایالت‌های سراسر کشور اکنون در اجرای محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تر در این رابطه هستند.

دادگاه عالی ایالات متحده روز جمعه Roe v. Wade را لغو کرد و ایالت ها را تشویق کرد تا قوانین جدید سقط جنین را اجرا کنند که این روش را محدود می کند. همانطور که قانونگذاران کالیفرنیا از حق انتخاب یک زن دفاع می کنند، نگرانی ها در مورد نحوه دسترسی به این رویه همچنان ادامه دارد.

بر اساس داده های موسسه Guttmacher ، کالیفرنیا پس از نیوجرسی، نیویورک، مریلند، ایلینویز و فلوریدا، بالاترین نرخ سرانه سقط جنین را در ایالات متحده دارد .

هر چهار منطقه کشور افزایش تعداد سقط جنین را بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ تجربه کردند. غرب با ۱۲ درصد، پس از آن ۱۰ درصد در غرب میانه، ۸ درصد در جنوب و ۲ درصد در شمال شرق، شدیدترین افزایش را مشاهده کرد.

تعداد ۱۵۴۰۶۰ سقط جنین در کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ رخ داده است که نشان دهنده ۱۶٫۵ درصد از کل سقط جنین در کل کشور در همان سال است. کالیفرنیا به طور متوسط ​​۱۹٫۲ سقط جنین به ازای هر ۱۰۰۰ زن ۱۵ تا ۴۴ ساله دارد که بالاتر از میانگین کل کشور با ۱۴٫۴ است.

در حالی که نرخ سقط جنین در کالیفرنیا برای چندین دهه کاهش یافته بود، موسسه Guttmacher افزایش ۱۶ درصدی را از ۲۰۱۷-۲۰۲۰ گزارش می دهد. با این حال، به گفته کارشناسان ، در آن دوره زمانی، نرخ افزایش از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ به دلیل وقفه ای که همه گیر بود، به ۳ درصد کاهش یافت .

  گروه‌های ضد دخانیات از دولت آمریکا به دلیل تاخیر در ممنوعیت سیگارهای منتول شکایت کردند

در سال ۲۰۱۷، ۴۰ درصد از کل شهرستان‌های کالیفرنیا هیچ کلینیکی نداشتند که سقط جنین انجام دهد. اگرچه ۴۱۹ مرکز سقط جنین در سراسر ایالت در همان سال نشان دهنده افزایش ۶ درصدی در تعداد مکان هایی است که این روش را در مقایسه با سال ۲۰۱۴ ارائه می دهند. در مقابل، ۸۹ درصد از کل شهرستان های ایالات متحده هیچ کلینیک ارائه دهنده سقط جنین نداشتند.

با شروع برخی از ایالت ها به اصلاح قوانین خود ، مقامات انتظار دارند که وضعیت موجود در کالیفرنیا باقی بماند. طبق قانون کالیفرنیا، زنان می توانند تا هفته بیست و چهارم حاملگی و یا اگر بارداری خطری برای زندگی مادر داشته باشد، سقط جنین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان