• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • همه‌ی آنچه که باید درباره سیاست‌های جدید حریم خصوصی واتساپ بدانید

همه‌ی آنچه که باید درباره سیاست‌های جدید حریم خصوصی واتساپ بدانید

سیاست‌های حریم خصوصی جدید واتس اپ بسیاری از کاربران را نگران کرده است و بر همین اساس در ادامه دلیل فیس‌بوک برای تغییر این قوانین ارائه شده است.

فیس‌بوک در اکتبر سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا شرایط استفاده از واتس اپ را به روز کند اما پیامی که مشترکان این نرم‌افزار در اوایل سال ۲۰۲۱ دریافت کردند بسیار عجیب بود. فیس‌بوک از آنها خواسته بود که با به اشتراک گذاری داده‌های بیشتر با این کمپانی موافقت کنند و در غیر این صورت دسترسی آنها به واتس اپ قطع خواهد شد.

پاسخ میلیون‌ها کاربر به این درخواست جدید واتس اپ بسیار سریع و واضح بود و آنها به دانلود نرم افزارهای مشابهی نظیر سیگنال و تلگرام روی آوردند و فیس‌بوک را به ترک همیشگی واتس اپ تهدید کردند. کمپانی فیس‌بوک نیز در پاسخ به این موضوع و به منظور توضیح بیشتر در رابطه با تغییرات برنامه ریزی شده خود، اعمال شرایط جدید استفاده از واتس اپ را تا ۱۵ مه به تاخیر انداخت.

فیس‌بوک در ادامه توضیح داد که رمزنگاری end-to-end تمامی پیام‌ها و چت‌های صوتی این نرم‌افزار همچنان به قوی خود باقی است و حتی بعدا اظهار داشت که دسترسی آن دسته از کاربران که قوانین جدید واتس اپ را نپذیرفته اند مسدود نخواهد شد. با این حال از روز ۱۵ مه راهی برای رد کردن قوانین جدید و منع فیس‌بوک از جمع آوری داده‌ها باقی نخواهد ماند.

هم اکنون با فرا رسیدن این ضرب العجل تنها دو راه در پیش رو دارید: یا قوانین جدید را پذیرفته و مانند گذشته از واتس اپ استفاده کنید با خطر محدود شدن بیش از حد از قابلیت‌های عرضه شده برای آن را به جان بخرید.

  جذب 70 میلیون کاربر در اپلیکیشن Threads

فیس‌بوک هیچ وقت به صورت واضح توضیح نداده است که کدام دسته از داده‌های افراد و البته به چه منظوری جمع آوری خواهد شد و با این کار خود ابهامات زیادی ایجاد کرده است. داده‌های مرتبط با تجارت الکترونیک کاربران واتس اپ تنها زمانی وجود خواهند داشت که کاربران، این پیام رسان را به منظور خرید اجناس یا در ارتباط بودن با کمپانی‌های فروش استفاده کنند.

تحلیل گران گاردین در این رابطه اظهار داشته اند که دلیل اهمیت بیش از حد تغییرات حریم خصوصی برای فیس‌بوک بسیار ساده است: این کمپانی قصد دارد تا این سرویس را به همتای غربی ویچت تبدیل کند. ویچت که پیام رسان محبوب چینی‌ها است، در کنار کاربری اصلی خود وظایف زیادی را نیز انجام می‌دهد. کاربران می‌توانند با استفاده از این پلتفرم به خرید و فروش، پرداخت قبوض، بازی و حتی تماس با سرویس‌های ضروری دولت بپردازند. فیس‌بوک از سال ۲۰۱۴ و پس از خریدن واتس اپ تصمیم داشته است تا این پیام رسان را به یک نرم‌افزار همه کاره تبدیل کند.

گاردین همچنین خاطر نشان کرده است که برنامه‌های فیس‌بوک برای اجبار کردن کاربران به پذیرش سیاست‌های جدید ممکن است موفقیت آمیز باشد. آمارهای پلت فرم تحقیقات جهانی Appinio نشان می‌دهد که ۹۵درصد از انگلیسی‌ها این برنامه را نصب کرده اند، با این حال کمتر از ۲۵ درصد از کاربران از تغییر برنامه ریزی شده برای حفظ سیاست حفظ حریم خصوصی اطلاع دارند. از این میان تنها ۱۵ درصد اظهار داشته‌اند که در نتیجه دیگر نمی خواهند از این برنامه استفاده کنند، اما حتی پس از اعمال تغییرات در ۱۵ مه احتمالاً بسیاری از آنها باقی خواهند ماند.

  تصمیم زاکربرگ برای فروش تیک آبی اینستاگرام و فیس‌بوک

منبع: itna

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان