• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • خبر خوش یوتیوب برای دارندگان آیفون و آیپد

خبر خوش یوتیوب برای دارندگان آیفون و آیپد

پیام جوان: یوتیوب خبری خوب برای آن دسته از دارندگان آیفون و آیپد دارد که مایلند وقتی در حال اسکرول کردن در اپ‌های دیگر هستند، ویدئوی مورد نظرشان در یک پلی‌یر کوچک در دستگاهشان نمایش داده شوند. این پلتفرم پخش رسانه‌ای در اکانت توئیترش اعلام کرد که در حال عرضه یک قابلیت تصویر در تصویر (PiP) برای دستگاه‌هایی است که از iOS 15 یا نسخه جدیدتر از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، حالت تصویر در تصویر تاکنون انحصارا برای مشترکان YouTube TV قابل استفاده بوده است. با این حال، گوگل از ماه فوریه سال جاری در حال تست این قابلیت برای کاربران YouTube Premium بوده، و دوره آزمایشی برای این کاربران ۸ آوریل ۲۰۲۲ (۱۹ فروردین ۱۴۰۱) به پایان می‌رسد. اگرچه این شرکت قصد دارد تا این قابلیت را برای استفاده کسانی که اکانت Premium ندارند نیز بسط دهد، ولی تاکنون تاریخ مشخصی برای زمان تحقق این هدف اعلام نکرده است.

روش فعال‌سازی تصویر در تصویر در یوتیوب‌تی‌وی
از آنجا که یوتیوب هنور قابلیت تصویر در تصویر را برای همه قابل استفاده نکرده است فعلا همه کاربران iOS که اشتراک YouTube TV دارند نمی‌توانند آن را ببینند. با این حال، برای آن دسته از کاربرانی که شانس برخورداری از آن را یافته باشند روشی بسیار ساده برای فعالسازیش وجود دارد، که در صفحه پشتیبانی گوگل ذکر شده است.

وقتی اپ یوتیوب را باز می‌کنید، روی تصویر پروفایلتان که در گوشه سمت راست صفحه قرار دارد بزنید و سپس به قسمت «تنظیمات» بروید. از آنجا باید به قسمت General بروید، به پایین اسکرول کنید تا جایی که عبارت Picture-in-picture را ببیند، و سپس تاگل فعال کردن آن را بزنید. اگر به نظرتان این قابلیت بیش از حد پیچیده است، می‌توانید این فرایند را تا غیرفعال شدنش تکرار کنید.

  با این راهکار فضای پُر واتس‌اپ خود را مدیریت کنید

با توجه به اینکه گوگل مالک یوتیوب است جای تعجب ندارد که قابلیت تصویر در تصویر از سال ۲۰۱۷ برای کاربران اندروید قابل استفاده بوده است. اما تا فراگیر شدن کامل این قابلیت برای کاربران iOS، تنها راهکاری که برای مالکان دستگاه‌های ساخت اپل برای بهره‌مندی از حالت PiP وجود دارند استفاده از مرورگر سافاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان