• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • اضافه شدن امکان جستجوی ترکیبی تصویر و متن به گوگل

اضافه شدن امکان جستجوی ترکیبی تصویر و متن به گوگل

پیام جوان: به گزارش ایتنا، گوگل در کنفرانس امسال طراحان Google’s I/O فناوری هوش مصنوعی جدیدی را با نام اختصاری MUM معرفی کرد. این فناوری می تواند همزمان اطلاعات را در فورمتهای مختلف شامل متن، تصاویر و ویدیو درک کند و ارتباط بین موضوعات، مفاهیم و ایده ها را پیدا کند. اکنون گوگل با آپدیت جست و جوی تصویری Google Lens، یکی از راههای استفاده از MUM در محصولاتش را اعلام کرد.

جست و جوی تصویری Google Lens فناوری تشخیص تصویر گوگل است که به کاربر اجازه می دهد از دوربین گوشی خود برای انجام کارهای مختلفی مانند ترجمه فوری، شناسایی گیاهان و حیوانات، کپی و چسباندن عکسها، یافتن آیتمهای مشابه با آنچه در ویو فایندر دوربین وجود دارد، کمک گرفتن برای مسائل ریاضی و موارد دیگر استفاده کنند.

گوگل اعلام کرد به زودی از قابلیتهای MUM استفاده خواهد کرد تا Google Lens را ارتقا داده و قابلیت افزودن متن به جست و جوهای تصویری را اضافه کند و به کاربران اجازه دهد درباره آنچه می بینند سوال بپرسند.

این قابلیت در عمل به این شکل کار می کند: کاربر می تواند عکس پیراهن مورد علاقه اش را از سرویس Google Search پیدا کند و سپس روی آیکن Google Lens کلیک کند و گوگل همان طرح را در یک جفت جوراب پیدا می کند. با تایپ کردن واژه هایی مانند “جورابهایی با همین طرح” می توانید گوگل را به یافتن تقاضاهای جست و جوی مرتبط هدایت کنید که با استفاده از جست و جوی متنی به تنهایی یافتن آن بسیار دشوارتر بود.

این قابلیت برای آن دسته از تقاضاهای جست و جویی که گوگل برای پاسخگویی به آنها مشکل دارد، مفید است. ممکن است کاربران در جست و جوی موردی باشند که توصیف آن با کلمات دشوار است یا ممکن است به شکلهای مختلفی توصیف شود. با استفاده ترکیبی از تصویر و کلمات در یک تقاضای جست و جو، گوگل ممکن است نتایج جست و جوی مرتبط تری را نشان دهد.

  دلیل محبوبیت نام Twitter نسبت به X بین کاربران برای چیست؟

بر اساس گزارش تِک کرانچ، گوگل همچنین اعلام کرد از MUM به اشکال دیگر در Google Search و جست و جوهای ویدیو استفاده خواهد کرد. به روزرسانی Google Lens در ماههای آینده عرضه می شود زیرا همچنان به تست و ارزیابی نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان