• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • کنفرانس توسعه دهندگان و معرفی قابلیت‌های جدید محصولات اپل

کنفرانس توسعه دهندگان و معرفی قابلیت‌های جدید محصولات اپل

شب گذشته کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال ۲۰۲۱ میلادی به طور مجازی برگزار شد. در این مراسم اپل برخی از جدیدترین سرویس‌ها ویژگی‌هایی آیفون و دستگاه‌های دیگرش را معرف کرد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

مهم‌ترین آپدیت این مراسم مجازی تغییرات فیس تایم در iOS۱۵ بود. کاربران فیس تایم می‌توانند برای برقراری تماس زمانبندی کنند، لینک‌هایی را برای پیوستن به گردهمایی‌های مجازی به اشتراک بگذارند. حتی کاربران دستگاه‌های اندروید و ویندوز نیز می‌توانند با استفاده از نسخه وب فیس تایم در گردهمایی مجازی شرکت کنند.

دیگر تغییر مهم اپل «فوکوس» ( Focus) نام دارد. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد ویژگی «مزاحم نشوید» را فوکوس برای خود شخصی سازی کند و به این ترتیب هنگامیکه در وضعیت کار است، نوتیفیکیشن های دوستان و خانواده مسدود می‌شوند یا هنگامیکه کاربر مشغول کار نیست می‌تواند نوتیفیکیشن های همکاران را نادیده بگیرد.

علاوه بر تمام این موارد فیس تایم در حالت پرتره برای کاربران ارائه می‌شود. در این حالت پس زمینه محور می‌شود تا فرد در محوریت تصویر باشد.

علاوه بر آن اپلیکیشن والت (Wallet) نیز گسترش یافته و از کلیدهای خانه و اتاق هتل نیز پشتیبانی می‌کند. کاربر برای استفاده از قابلیت‌های والت کافی است روی نمایشگر دستگاه ضربه بزند.

از سوی دیگر نقشه اپل مپز نیز ظاهری جدید و سه بعدی یافته و دوربین آیفون می‌تواند متن‌های روی تصاویر را شناسایی کند.

آی پد OS

ویجت هایی که قبلاً در نمایشگر خانه آیفون عرضه شده بود اکنون به آی پد نیز راه یافته و ابزارهای چند وظیفه‌ای (multi tasking) برای کاربر عرضه شده است.

  مشخص شدن زمان عرضه هدست واقعیت افزوده اپل

علاوه بر آن اپ تازه «رفلکت»( Reflect)نیز به ویژگی Breathe افزوده می‌شود. این آپدیتی مهم برای نرم افزار اپل واچ (watch OS) است. قابلیت «رفلکت» از کاربر می‌خواهد چند ثانیه به یک خاطره خوشایند فکر و روی آن تمرکز کند. این جایگزینی جدید برای تمرین‌های تنفس در اپ Breathe است. در کنار این موارد تمرین‌های تای چی و پیلاتس نیز به اپ های فیتنس افزوده شده‌اند.

مک OS

نسخه جدید نرم افزار رایانه اپل mac OS Monterey نام دارد و شامل ابزار جدیدی به نام Universal Control است که به افراد اجازه می‌دهد با استفاده از ماوس و کیبورد نمایشگر ۳ دستگاه مختلف را کنترل کنند.

طراحی مرورگر وب اپل (سافاری) نیز تغییر یافته و فشرده‌تر شده است. به گفته تیم کوک، مدیر ارشد اجرایی اپل، تمام نرم افزارهای جدید در پاییز سال جاری برای عموم عرضه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان