پهبادها جایگزین پستچی‌ها می‌شوند؟

پیام جوان: به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، شرکت “رویال میل” که مسئول ارائه خدمات پستی و چاپ تمبر در بریتانیا است اخیرا اعلام کرده در حال توسعه ناوگانی متشکل از ۵۰۰ پهپاد برای حمل نامه به مناطق دورافتاده در بریتانیا از جمله مجمع‌الجزایر “سیلی” و مجمع‌الجزایر “هبریدها” است. این شرکت حتی اظهار کرده قصد دارد ظرف سه سال آینده بیش از ۵۰ مسیر جدید پهپاد پستی را نیز ایجاد کند.

این سرویس پستی که قصد دارد طی سه سال آینده بیش از ۵۰ مسیر جدید پهپاد پستی را به عنوان بخشی از مشارکتش با شرکت بریتانیایی”Windracers” ایجاد کند، قبلا آزمایشات موفقیت آمیزی را در اسکاتلند و کورنوال انجام داده است.

این شرکت انگلیسی اظهار کرده که پهپادها می‌توانند به کاهش انتشار کربن و بهبود امنیت خدمات پستی این مجمع الجزایر کمک کنند.

به گفته این شرکت راه حل آنها جایگزینی مناسب‌تر برای روش‌های فعلی ارسال مرسولات است که شامل فرابر و هواپیماهای معمولی و روش‌های ارسال زمینی که ممکن است به دلیل شرایط آب و هوایی نامطلوب تحت تاثیر قرار گیرند.

پهپادهای رویال میل می‌توانند از هر سطح صافی(ماسه، چمن یا آسفالت) بلند شده و پراز کنند. طول بال‌های پهپادهای رویال میل بیش از ۳۰ فوت(۱۰ متر) است.

اولین مسیرهای شناسایی شده برای سرویس جدید شامل جزایر سیلی، جزایر شتلند، جزایر اورکنی و هبریدها است، اگرچه تمامی این برنامه‌ها منوط به تایید سازمان هواپیمایی کشوری(CAA) خواهند بود.

“سایمون تامپسون”(Simon Thompson) مدیر اجرایی رویال میل گفت: تحویل به موقع بدون توجه به موقعیت مکانی مشتریان یا شرایط آب و هوایی در حالی که از محیط زیست نیز محافظت می‌شود، هدف اصلی شرکت ما است. اگرچه ما به همه جا می‌رویم اما باز هم رویال میل در حال حاضر کمترین انتشار کربن دی اکسید را در هنگام ارسال هر بسته تحویلی دارد.

  برطرف شدن بزرگترین نقص ویرایشی مایکروسافت ورد

هر پهپاد دو موتوره دارای طول بال ۳۲ فوتی است و دارای یک سیستم خلبان خودکار با قابلیت اطمینان بالا است.

آنها می‌توانند تا ۱۰۰ کیلوگرم بسته در هر شکل و اندازه‌ای را روزانه بین جزایر حمل کنند.

نامه‌ها و بسته‌ها پس از تحویل گرفته شدن از محل فرود، توسط مامور محلی تحویل داده می‌شود بنابراین همچنان از نیروی کار انسانی هم در این موارد استفاده می‌شود و پهپادها کاملا جایگزین انسان‌ها نشده‌اند.

“کریس پکستون”(Chris Paxton) رئیس آزمایشات پهپادهای رویال میل به بی بی سی گفت که این پهپادها در اصل برای ارسال تجهیزات کمکی به آفریقا طراحی شده بودند.

آنها بسیار شبیه یک هواپیمای کوچک هستند، با این تفاوت که خلبانی در داخل آن وجود ندارد و پهپادها یک مسیر برنامه‌ریزی شده را به طور مستقل و بر اساس کد پستی وارد شده طی می‌کنند. پهپادها در طول مسیر برای اطمینان از ایمن بودن پرواز، نظارت می‌شوند. در هر دو انتهای مسیر نیز خلبانان ایمنی وجود دارند که در صورت نیاز قادر به کنترل پهپاد هستند. پهپادها همچنین کمتر از هواپیماهای معمولی تحت تاثیر آب و هوای نامطوب مانند مه و باران شدید قرار می‌گیرند. رویال میل تاکنون و طی ۱۸ ماه گذشته چهار آزمایش پهپادی را انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان