• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • خسارت چند بانک بزرگ و شرکت هواپیمایی به دلیل قطعی یک‌ساعته اینترنت در سطح جهانی

خسارت چند بانک بزرگ و شرکت هواپیمایی به دلیل قطعی یک‌ساعته اینترنت در سطح جهانی

قطعی یک‌ساعته اینترنت در سطح جهانی، روز پنج‌شنبه به چند بانک بزرگ و شرکت هواپیمایی خسارت زد.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که این قطعی اینترنت، تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده و چندین شرکت مالی استرالیایی و همچنین سایر شرکت‌های مختلف در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داد و مشتریان «عصبانی» نیز قادر به دسترسی به وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه نبودند.

ردگیری این مشکل نشان می‌دهد که علت آن بروز نقص فنی در شرکت ارائه‌دهنده فناوری «آکامای»، مستقر در ایالات متحده، بوده است.

بنا بر این گزارش، شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی، دلتا، یونایتد و ساوث‌وست ازجمله شرکت‌های آسیب‌دیده از این قطعی هستند و شرکت مالی «کامن‌ولث» استرالیا که بزرگ‌ترین شرکت مالی این کشور است نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که بسیاری از وام‌دهندگان اصلی این کشور از این بابت متضرر شده‌اند.

با افزایش رویدادهای این‌چنینی توجه مسئولان کشورهای مختلف اکنون به مسئله ثبات سیستم‌عامل‌های آنلاین و نقشی کلیدی که تعداد معدودی از شرکت‌های عمدتاً ناشناخته در عملکرد وب دارند، جلب شده است.

هفته گذشته رسانه‌ها و وب‌سایت‌های دولتی ایالات متحده، از جمله کاخ سفید، نیویورک تایمز، رِدیت و آمازون به علت خطایی که در شرکت «فَستلی» (Fastly)، از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات محاسبات ابری، رخ داده بود، به‌ طور موقت با مشکل روبه‌رو شدند.

  اختلال جهانی در دسترسی به رسانه‌های مجموعه‌ی فیسبوک

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان