• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • چالش اسپیس ایکس برای ارسال ماهواره اینترنتی به فضا

چالش اسپیس ایکس برای ارسال ماهواره اینترنتی به فضا

کسب وکار اینترنت ماهواره‌ای نوپای اسپیس ایکس با یک چالش قانونی روبرو است.

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) در اواخر ماه آوریل اصلاحات اسپیس ایکس در طراحی ابر خوشه استارلینک را تأیید کرد. این ابر خوشه با استفاده از انبوهی از ماهواره ها در مدار زمین، سرویس اینترنت پر سرعت برای شهروندان فراهم می‌کند.

اصلاحات مذکور در آوریل ۲۰۲۰ ارائه شده و مجوز مربوط به آنها قبلاً از کمیسیون فدرال ارتباطات دریافت شده بود. طبق این اصلاحات قرار بود ارتفاع ۲۸۰۰ ماهواره استارلینک از ۱۱۰۰ و ۱۳۰۰ به حدود ۵۵۰ کیلومتر برسد.

اسپیس ایکس تاکنون بیش از ۱۷۰۰ ماهواره اینترنتی به فضا ارسال کرده که بیشتر آنها در ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری زمین قرار دارند.

اما به نظر می‌رسد تأیید این تغییرات به مذاق دو شرکت دیگر که در حوزه اینترنت ماهواره‌ای فعالیت می‌کنند، خوش نیامده است. هفته گذشته شرکت‌های «دیش نتورک کورپ» و «ویاست» درخواستی در دادگاه تجدیدنظر منطقه کلمبیا ثبت کرده و می‌خواهند تاییدیه اصلاحات اسپیس ایکس غیرقانونی اعلام و کنار گذاشته شود.

شرکت «دیش نتورک کورپ» ادعا می‌کند تاییدیه کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا خودسرانه ، دمدمی مزاج و غیر معقول است. همچنین این تاییدیه هم با قوانین FCC و هم با قانون اساسی ایالات متحده مغایرت دارد.

در در خواست تجدیدنظر «ویاست» نیز ذکر شده تاییدیه کمیسیون فدرال ارتباطات ناقض قانون است. به عنوان مثال این دستور قانون محیط زیست را نقض می‌کند و برخلاف قوانین FCC نیز است.

این درحالی است که استارلینک هم اکنون سرویس اینترنت خود را به طور آزمایشی برای بخش‌هایی از جهان فراهم کرده است. قرار است این شرکت ۱۲ هزار ماهواره استارلینک را به مدار زمین بفرستد.

  واتس‌اپ: قابلیت پین کردن پیام‌ها در چت‌های دونفره یا گروهی از یک پیام به سه پیام ارتقا یافت

شرکت‌های دیگر نیز مشغول توسعه ابر خوشه ماهواره‌های اینترنتی در مدار زمین هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان