• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • عرضه‌ی نخستین نرم‌افزار اندرویدی تولید شده توسط اپل

عرضه‌ی نخستین نرم‌افزار اندرویدی تولید شده توسط اپل

شرکت اپل با عرضه نرم‌افزاری برای سیستم عامل اندروید قصد دارد تا در صورت وصل بودن ناخواسته ایرتگ به وسایل آنها هشدار‌های لازم را به آنها ارائه کند.

کمپانی اپل در طول تاریخ خود هیچگاه کاربران اندروید و ویژگی‌هایی که از آنها بهره‌مند هستند را سرلوحه کار خود قرار نداده است. این کمپانی تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا کاربران آیفون را در اکوسیستم iOS نگه داشته و وانمود کند که اندروید حتی وجود ندارد.
با این وجود در موارد بسیار نادر که اپل نرم‌افزاری را برای اندروید منتشر می‌کند، حتما اتفاقی رخ داده است که شایسته توجه است.

در واقع در حال حاضر فقط سه نرم‌افزار توسعه یافته توسط اپل در فروشگاه گوگل پلی وجود دارد که یکی از آنها برای سهولت مهاجرت کاربران آندروید به آیفون طراحی شده است. با این حال گزارش شده است که به زودی به این فهرست نرم‌افزار چهارمی نیز افزوده خواهد شد.

گزارش‌های به دست آمده از CNET حاکی از آن است که اپل در حال حاضر مشغول توسعه یک نرم‌افزار اندرویدی است که هنگام حرکت ایرتگ به همراه کاربران، به آنها هشدار می‌دهد. برخی بر این باورند که این اپلیکیشن روشی است که اپل با استفاده از آن می‌تواند از ویژگی‌های امنیتی و حافظ حریم خصوصی مرتبط با ایرتگ پشتیبانی کند.

این اقدام اپل تحسین‌برانگیز است، اما به صورت عملی سوال‌هایی را به وجود می‌آورد که بیشتر از پاسخ‌هایی است که به واسطه این اقدام ایجاد شده‌اند.
اولین و مهم‌ترین سوال این است که آیا واقع‌بینانه است که انتظار داشته باشید کاربران اندروید برنامه‌ای را دانلود کنند که هدف اصلی آن هشدار دادن به آنها در هنگام ردیابی یا تعقیب ناخواسته آنها باشد؟ به پاسخ برخی از کارشناسان، ممکن است یک کاربر اندروید از جا ساز کردن یک ایرتگ در وسایلش به منظور ردیابی ناخواسته خود نگران باشد و با نصب این نرم‌افزار از نگرانی بیرون بیاید.

  ویژگی های آخرین نسخه از هدست واقعیت ترکیبی شرکت اپل

ردیاب‌های ایرتگ کمپانی اپل مطمئناً نگرانی‌های زیادی درباره حفظ حریم خصوصی ایجاد کرده‌اند، اما واقعیت این است که اقدامات امنیتی اپل بدون شک سختگیرانه‌تر از آنچه از ردیاب‌های رقیبی نظیر Tile دیده‌ایم، بوده است و تا حد زیادی می‌توان به این گجت اعتماد کرد.

ایرتگ‌های اپل برای جلوگیری از ردیابی ناخواسته طراحی شده‌اند. به همین منظور اگر مشخص شود که یک ایرتگ با شخصی به غیر از فردی که آن را ثبت کرده حرکت می‌کند، زنگ هشداری به صدا درمی‌آید. در حقیقت ایرتگ با استفاده از این نرم‌افزار حتی اگر فرد مورد نظر دستگاه iOS نداشته باشد نیز هشدار لازم را برای او پخش خواهد کرد.

منبع: itna – bgr

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان