• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • عملکردی عالی برای هواوی: نصب ۱۸ میلیون سیستم عامل هارمونی تنها در ۱۵ روز

عملکردی عالی برای هواوی: نصب ۱۸ میلیون سیستم عامل هارمونی تنها در ۱۵ روز

هواوی در رویداد معرفی نسخه ۲ سیستم عامل هارمونی، به صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد بیش از ۱۰۰ دستگاه از گروه‎‌های مختلف را به این سیستم ‎عامل تازه وارد دنیای موبایل بروز کند و حتی برخی گوشی‎‌های ساخت شرکت که تا ۵ سال از عمر آنها می‎گذرد نیز خواهند توانست از این سیستم‎عامل استفاده کنند.

در همین حال بروزرسانی برخی دستگاه‌‎ها به نسخه بتا هارمونی او اس ۲ شروع شد که شامل ۲۸ دستگاه می‎شد. حالا و در گزارشی جالب توجه شرکت هواوی اعلام نموده که در کمتر از ۱۵ روز تعداد نصب سیستم ‎عامل هارمونی ۲٫۰ روی دستگاه‎‌های این شرکت به ۱۸ میلیون مورد رسیده است.

این تعداد شامل دو گروه نسخه بتا و عمومی این سیستم عامل است. اگر طالب اطلاعات دقیق‌‎تری در این حوزه باشید باید بگوییم که ۱۵٫۵ میلیون دستگاه نسخه بتا عمومی و ۲٫۸ میلیون دستگاه نیز نسخه بتای داخلی هواوی را دریافت کرده‌‎اند.

در این میان تعداد ۷٫۷۵ درصد از تسترهای بتا، هارمونی نسخه ۲٫۰ را روی دستگاه خود نصب کرده‎اند و نرخ بروزرسانی نسخه بتا عمومی در میان آنها به ۱۷٫۶۱ درصد و نرخ بروزرسانی نسخه بتای عمومی نیز ۱٫۹۱ درصد ثبت شده است.
علاوه بر این، عملکرد بروزرسانی برای اولین گروه دستگاه‎‌هایی که مشمول دریافت بروزرسانی‎‌ها می‎شدند، یعنی گوشی میت ۴۰ پرو و میت ایکس ۲، بسیار مناسب و فراتر از حد انتظار بوده است.

گوشی میت ایکس ۲ که دستگاهی تاشو است، توانسته با ۳۲٫۸۲ درصد از سهم دستگاه‎‌های دریافت کننده آپدیت، بالاترین نرخ دریافت بروزرسانی HarmonyOS 2.0 را به ثبت برساند و دومین جایگاه نیز با ۳۰٫۰ درصد متعلق به میت ۴۰ پرو است.

  اهمیت به‌روزرسانی‌های ویندوز

مسلماً عملکردی این‌چنینی نشانه‌ای از استقبال کاربران از سیستم‎ عامل هارمونی است و جای امیدواری بسیار خوبی را برای ادامه این روند باقی می‎گذارد.

در نظر داشته باشید که هواوی تا به امروز گوشی هوشمندی به صورت پیش فرض با سیستم ‎عامل هارمونی را در میان کاربران خود در سراسر دنیا عرضه نکرده است و محصولات دیگر با این سیستم ‎عامل نیز هنوز به صورت کامل وارد بازار و چرخه رقابت با محصولات دیگر نشده‎اند. با این اوصاف می‌‎توان امیدوار بود که سهم هارمونی از بازار پس از رونمایی و عرضه محصولات جدید افزایش پیدا کرده و جایگاه خود در میان بسترهای نرم‌‎افزاری دنیای همراه را به زودی تثبیت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان