• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • نگرانی سرمایه‌گذاران تسلا از فعالیت شبانه روزی ایلان ماسک در توییتر

نگرانی سرمایه‌گذاران تسلا از فعالیت شبانه روزی ایلان ماسک در توییتر

پیام جوان: سرمایه‌گذاران تسلا از این که ایلان ماسک به صورت شبانه روزی در توییتر مشغول به کار بوده و از این شرکت خودروسازی برقی غافل شده است، ابراز نگرانی کرده‌اند.

ایلان ماسک سال ۲۰۱۸ که تسلا برای افزایش تولید مدل ۳ در تقلا بود، شب‌ها در کارخانه‌های این شرکت در کالیفرنیا و نوادا کار می‌کرد و می‌خوابید.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ماسک دوشنبه هفته جاری اعلام کرد شب‌ها در دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو کار کرده و به کار و خواب در این محل تا زمانی که این پلتفرم شبکه اجتماعی درست شود، ادامه خواهد داد.

تمایل ماسک برای کار برای ساعتهای طولانی در لحظه‌های بحران، بخش شناخته شده‌ای از برند اوست. اما غوطه‌ور شدن عمیق این میلیاردر در توییتر پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری جنجالی این شرکت شبکه اجتماعی که ماسک در مقطعی تلاش کرد آن را لغو کند، سرمایه‌گذاران تسلا را نسبت به ظرفیت او برای تمرکز به مسئولیتش به عنوان مدیرعامل ارزشمندترین شرکت خودروسازی جهان نگران کرده است.

جن مانستر، یکی از شرکای شرکت سرمایه گذاری “لوپ ونچر” اظهار کرد: سرمایه‌گذاران تسلا عصبانی خواهند شد. وی احتمالا مدت بیشتری را در توییتر سپری خواهد کرد که مایه ناخوشنودی سرمایه‌گذاران تسلا خواهد شد.

ماسک روز دوشنبه در توییتی نوشت: حواسم به تسلا هم است و قصد دارد بخشی از هفته جاری در این شرکت خودروسازی برقی کار کند. تسلا دفتری در پالو آلتوی کالیفرنیا و کارخانه‌ای در فرمونت کالیفرنیا دارد.

ارزش سهام تسلا از اوایل آوریل که ایلان ماسک فاش کرد سهام در توییتر خریده، به میزان ۵۰ درصد سقوط کرده است. فروش سهام تسلا از سوی ماسک که به ۲۰ میلیارد دلار بالغ شد، بر فشار فروش سهام این شرکت افزود.

  ساخت ابزاری برای شناسایی متن خودکار

تسلا با فهرست رو به رشد چالشهای ناشی از نگرانی‌های تقاضا در چین و تحقیقات رگولاتوری درباره ادعاهای این شرکت درباره قابلیتهای فناوری دستیار راننده “اتوپایلوت” در آمریکا، روبروست.

طبق محاسبه رویترز، توییتهایی که ماسک از ابتدای ماه جاری درباره تلاشهای خود برای تغییر و اصلاح توییتر منتشر کرده، حدود دو سوم از پستهای وی در این پلتفرم از زمان خریداری آن در اکتبر بوده است. تسلا، تنها سه درصد سهم از توییتهای ایلان ماسک در فاصله اول تا ۱۵ نوامبر داشته که کمتر از میانگین ۱۶ درصد در هشت ماه گذشته است.

مانستر گفت: انتظار دارد توییتر در شش تا ۱۲ ماه آینده همه توجه ماسک را به خود معطوف کند. وی در عین‌حال خاطرنشان کرد تسلا شرکت توسعه یافته‌تری نسبت به روزهای نخست خود است و اتکای کمتری به ماسک دارد.

در روزهای اخیر، ایلان ماسک گفته است حجم کارش پس از خرید توییتر، به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است. وی در یک ارتباط ویدیویی با یک کنفرانس تجاری در اندونزی گفت: من کار زیادی دارم و هفت روز هفته از صبح تا شب کار می‌کنم.

وی ماه جاری در کنفرانس سرمایه گذاری بارون گفته بود: بمحض این که توییتر در مسیر صحیحی قرار بگیرد، تصور می‌کنم مدیریت آن راحت‌تر از اسپیس ایکس یا تسلا خواهد بود.

راس گربر، سرمایه‌گذار تسلا که حامی قوی ماسک است، روز سه شنبه گفت: تسلا باید معاونی برای مدیرعامل چند شغله خود پیدا کند.

هیات مدیره تسلا نسبت به تعهد ماسک به اسپیس ایکس و چند شرکت کوچک‌تر دیگر، ابراز نگرانی کرده‌اند. رابین دنهولم، رئیس هیات مدیره تسلا سال ۲۰۱۸ در ایمیلی گفته بود: زمان حداقلی که ماسک در تسلا صرف می‌کند، مشکل ساز و مشکل سازتر می‌شود. یک سهامدار تسلا هم گفت: هیات مدیره نتوانست بسته پرداخت ۵۶ میلیارد دلاری برای ماسک را بدون درخواست توجه تمام وقت او، تصویب کند.

  ممنوعیت تیک تاک این بار در اسکاتلند و نیوزلند

در این بین، ایلان ماسک اعلام کرد سرویس اشتراک تیک آبی توییتر، ۲۹ نوامبر با تاخیر اندک نسبت به اعلام قبلی، به این سرویس بازخواهد گشت.

ماسک اعلام کرد پس از عرضه جدید این سرویس، تغییر نام احراز هویت شده باعث خواهد شد کاربر تیک آبی خود را تا زمانی که توسط توییتر تایید شود، از دست دهد.

بر اساس گزارش رویترز، تیک آبی پیش از این به حسابهای کاربران معروف شامل سیاستمداران، شخصیتهای مشهور، خبرنگاران و چهره‌های عمومی دیگر اختصاص داشت. اما در راستای تلاش ماسک برای افزایش درآمد توییتر و کاهش وابستگی به آگهی دهندگان، یک گزینه اشتراک برای کاربرانی که مایلند پول پرداخت کنند عرضه شد. این سرویس با هزینه اشتراک ماهانه هشت دلار، روز جمعه پس از رشد قارچ گونه حسابهای جعلی و تقلیدی، متوقف شد. مدیرعامل تسلا هفته گذشته اعلام کرده بود توییتر بلو احتمالا تا آخر هفته آینده بازخواهد گشت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان