• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • تدابیر لینکدین، توییتر و فیس بوک برای تضمین امنیت حساب شهروندان افغان

تدابیر لینکدین، توییتر و فیس بوک برای تضمین امنیت حساب شهروندان افغان

پیام جوان: به گزارش ایسنا، فیس بوک، توییتر و لینکدین تدابیری را برای تضمین امنیت حساب شهروندان افغان و جلوگیری از هدف قرار گرفته شدن آنها توسط طالبان که کنترل افغانستان را به دست گرفته است، اتخاذ کردند.

ناتانائیل گلایکه، مدیر سیاست امنیتی فیس بوک در توییتی اعلام کرد فیس بوک موقتا امکان مشاهده یا جست و جوی فهرست دوستان حسابها در افغانستان را حذف کرد. وی گفت این شرکت “ابزار یک کلیک” را برای کاربران در افغانستان به منظور قفل کردن حسابهایشان عرضه کرده است تا افرادی که دوستان فیس بوک آنها نیستند، قادر به مشاهده پستهای تایم لاین یا به اشتراک گذاشتن تصاویر پروفایل آنها نباشند.

گروههای حقوق بشر از اینکه طالبان بتواند از پلتفرمهای آنلاین برای ردگیری تاریخچه دیجیتالی یا ارتباطات اجتماعی افغانها استفاده کند، ابراز نگرانی کرده اند. عفو بین الملل هفته جاری اعلام کرد هزاران افغان از جمله دانشگاهیان، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر در معرض خطر سرکوب شدن توسط طالبان قرار دارند.

کاپیتان سابق تیم فوتبال زنان افغان از بازیکنان خواسته است هویت شبکه اجتماعی را حذف و هویت عمومی خود را پاک کنند.

توییتر اعلام کرد با شرکای جامعه مدنی برای فراهم کردن حمایت از گروهها در افغانستان در تماس است و با اینترنت آرشیو برای تسریع درخواستهای مستقیم برای حذف توییتهای آرشیو شده همکاری می کند. اگر افراد به حسابهایی که حاوی اطلاعاتی هستند که آنها را ممکن است به خطر بیاندازند، دسترسی نداشته باشند، توییتر می توانند این حسابها را موقتا معلق کند تا کاربران بتوانند دسترسی دوباره پیدا کرده و محتوای حسابهای خود را حذف کنند.

  مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

توییتر همچنین اعلام کرد فعالانه حسابهای مرتبط با سازمانهای دولتی را رصد می کند و ممکن است این حسابها را موقتا معلق کند تا اطلاعات بیشتری برای تایید هویت آنها دریافت کند.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی شبکه اجتماعی حرفه ای لینکدین اعلام کرد شبکه دوستان کاربرانش در افغانستان را موقتا مخفی می کند تا دیگران نتوانند آنها را مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان