رزمایش نیروی دریایی آذربایجان در دریای خزر

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، خبرگزاری “ترند نیوز” آذربایجان روز یکشنبه ۱۸ مهر (۱۰ اکبر) به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایش نیروی دریایی این کشور در دریای خزر خبر داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که این رزمایش سه روزه از دوشنبه ۱۹ مهر (۱۱ اکتبر) آغاز می‌شود و پنجشنبه خاتمه می‌یابد.

مانور یاد شده در بخش دریای خزر متعلق به جمهوری آذربایجان انجام خواهد گرفت. دراین رزمایش کشتی‌های جنگی و کماندو‌های دریایی آذربایجان مشارکت خواهند کرد. نیروهای یاد شده تمرین‌هایی را برای محافظت از زیر ساخت‌های جمهوری آذربایجان در دریای خزر انجام خواهند داد.

آذربایجان پیش از این اعلام کرده بود که این کشور در حال تقویت نیروی دریایی خود در دریای خزر است. مانور نیروی دریایی جمهوری آذربایجان اگر چه قبلا اعلام شده بود و در شرایط عادی اهمیت چندانی هم نداشت اما به دلیل بروز تنش اخیرا بین این کشور با ایران مانور کنونی در خزر اهمیت زیادی پیدا کرده است.

کارشناسان امور خزر گفته‌اند قبلا تنها روسیه و ایران در خزر نیروی دریایی داشتند اما اکنون کشورهای همسایه ترکمنستان، قزاقستان و آذربایجان نیز صاحب گارد ساحلی و نیروی دریایی قدرتمندی شده‌اند.

پس از فروپاشی شوروی و پیدا شدن چهار کشور مستقل در کناره‌های خزر تاسیس نیروی دریایی برای این کشورها در اولویت قرار گرفت و این کشورها شروع به خرید کشتی‌های جنگی و تاسیس آکادمی نیروی دریایی کردند.

  ودانت پاتل: دولت جو بایدن توافق‌های اقتصادی میان جمهوری اسلامی و روسیه را زیر ذره‌بین خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان