• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • اپ جدید پاسپورت واکسن در نیویورک به جای کارت واکسن، عکس یک انبه پوسیده را تایید می‌کند!

اپ جدید پاسپورت واکسن در نیویورک به جای کارت واکسن، عکس یک انبه پوسیده را تایید می‌کند!

پیام جوان: به نقل از اینسایدر، یک ویدئو وایرال شده در تیک تاک نشان می‌دهد اپ جدید پاسپورت واکسن کووید ۱۹ نیویورک به نام (NYC COVID SAFE) تصویر یک انبه پوسیده را به عنوان تاییدیه واکسیناسیون قبول می‌کند.

در این ویدئو یک کاربر تیک تاک به نام الکس وانگ، نشان می‌دهد او پس از باز کردن اپ مذکور به طور تصادفی گزینه دریافت واکسن در ۱۲ ژوئن را انتخاب می‌کند. در مرحله بعد اپلیکیشن از وی می‌خواهد تصویری از کارت واکسیناسیونش را نشان دهد و وانگ عکسی از یک انبه پوسیده می‌گیرد.

پس از آن، اپ از وانگ می‌خواهد تا صحت اطلاعات وارد شده را تأیید کند. پس از این مرحله، اپ مذکور تصویر انبه را به عنوان مدرک واکسیناسیون قبول می‌کند.

این درحالی است که برخی کاربران دیگر نیز ادعا می‌کنند تجربه مشابهی از اپ NYC COVID SAFE داشته‌اند و این نرم افزار تصاویر آپلود شده از اشیایی که کارت واکسن نیستند (مانند منو رستوران) را تأیید می‌کند.

البته بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک قبلاً در یک مصاحبه گفته بود هدف این اپ تأیید وضعیت واکسیناسیون افراد نیست بلکه به آنها کمک می‌کند تا تصویر کارت واکسن را در فضایی مجازی ذخیره کنند.

این اپلیکیشن با اپ New York s Excelsior Pass متفاوت است که از دریافت کنندگان واکسن کرونا در این ایالت می‌خواهد علاوه بر کارت واکسیناسیون، تاییدیه مجازی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) همراه خود داشته باشند.

  حراج اطلاعات میلیون‌ها کاربر توییتر در دارک‌وب توسط هکرها

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان