• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • شارژ کامل باتری موبایل در ۸ دقیقه توسط فناوری جدید شیائومی

شارژ کامل باتری موبایل در ۸ دقیقه توسط فناوری جدید شیائومی

فناوری شارژ ۲۰۰ واتی جدید شیائومی می‌تواند باتری تلفن‌های همراه هوشمند را تنها در ۸ دقیقه از صفر به ۱۰۰ درصد شارژ کند.

شیائومی در زمینه توسعه فناوری‌های شارژ جدید در میان سایر کمپانی‌های رقیب از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است. این کمپانی بار دیگر با معرفی سریع‌ترین سیستم شارژ سیمی ۲۰۰ واتی و شارژ بی سیم ۱۲۰ واتی در این زمینه قدرت نمایی کرد.

شیائومی روش جدید شارژ خود را HyperCharge نام گذاری کرده است. این کمپانی مدعی شده است که فناوری HyperCharge 200 واتی اش می‌تواند باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در ۸ دقیقه به ۱۰۰ درصد شارژ برساند. در این میان روش شارژ ۱۲۰ واتی بی سیم این کمپانی می‌تواند یک دستگاه را در ۱۵ دقیقه به صورت کامل شارژ کند.

شیائومی همچنین ویدیویی را از روش عملکرد HyperCharge در یکی از ساخت‌های شیائومی می‌۱۱ پرو نشان داد. این همراه هوشمند با استفاده از فناوری شارژ جدید شیائومی تنها در ۳ دقیقه به ظرفیت شارژ ۵۰ درصد می‌رسد و سپس ۵ دقیقه بعد شارژ این دستگاه ۱۰۰ درصد می‌شود.

در این ویدیو همچنین نشان داده شده است که می‌۱۱ پرو با سرعت ۱۲۰ وات به صورت بی سیم شارژ می‌شود و می‌تواند تنها در یک دقیقه به شارژ ۱۰ درصد و در ۷ دقیقه به شارژ ۵۰ درصد برسد. هنوز مشخص نیست که شیائومی چه زمان این دو فناوری شارژ جدید را روی تلفن‌های همراه هوشمند دنیای واقعی اعمال می‌کند.

سرعت شارژ این چنینی در دنیای واقعی می‌تواند به تولید گرمای بیشتر و در نتیجه خرابی زود‌تر از موعد باتری منجر شود. در هر صورت باید منتظر بود و دید که این فناوری در عمل چگونه از آب در می‌اید و شیائومی این مشکل بزرگ را به چه طریقی حل خواهد کرد.

  بروزرسانی جدید برای GPT-4

شارژ ۱۲۰ واتی سیمی شیائومی نگرانی‌ها در رابطه با افزایش دمای دستگاه به هنگام شارژ شدن را برطرف نکرد. محققان دریافتند که این فناوری تنها برای مواقع ضروری مفید است و نمی توان به صورت دائم از آن استفاده کرد. این مشکل با شدت بیشتر شارژ سیمی ۲۰۰ واتی نیز وجود دارد و می‌تواند مشکلات بیشتری را در پی داشته باشد. با این حال پاسخ این سوالات تنها در عمل مشخص می‌شود.

منبع: itna

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان