• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • دو ویژگی نسخه‌ی جدید IOS که واکنش‌های مثبت زیادی را برانگیخته

دو ویژگی نسخه‌ی جدید IOS که واکنش‌های مثبت زیادی را برانگیخته

پیام جوان: به گزارش ایتنا، کاربران iOS 15 این روزها به دو ویژگی این نسخه از سیستم عامل تلفن‌های همراه شرکت اپل واکنش‌های مثبت زیادی نشان داده اند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

بسیاری از کاربران پس از عرضه رسمی iOS 15 بخش به روز رسانی دستگاهشان را بارها برای دریافت این آپدیت چک کردند و همه آنها تمایل داشتند که از قابلیت‌های جدید این سیستم عامل بهره مند شوند. با این حال در کنار ویژگی هایی نظیر Focus و اعلانات جدید، قابلیت‌های دیگری نیز وجود دارند که محبوبیت زیادی برای کاربران داشته اند.

یکی از این قابلیت‌های محبوب Live Text نام دارد که در حال حاضر کاربری امیدبخشی از خود نشان داده است و به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک گسترگی زیادی پیدا کند. این قابلیت از دوربین یا تصاویر ثبت شده شما برای جستجوی متن استفاده می‌کند. حتی این قابلیت می‌تواند یک صفحه پر از متن را شناسایی کرده و زمانی مفید واقع خواهد شد که بخواهید نسخه‌ای الکترونیکی از یک متن کاغذی در اختیار داشته باشید.

علاوه بر این توانایی جستجوی تصاویر برای یافتن کلمات خاص نیز در این ویژگی قرار داده شده است. بسیاری از کاربران این روزها از تلفن همراه خود اسکرین شات می‌گیرند و پیدا کردن متن درون آنها بعدا دردسر بزرگی خواهد شد. با این حال اگر چند کلمه کلیدی در اسکرین شات مورد نظرتان را جستجو کنید، تلفن همراهتان تمامی تصاویری را حاوی آن کلمه باشد را در نتایج جستجو نشان می‌دهد.

دومین ویژگی که البته رایگان نیست و برای استفاده از آن به اشتراک‌ای کلاود پلاس (با شروع قیمت ۱ دلار) نیاز دارید، Private Relay نام دارد. این قابلیت برای افزایش امنیت شما طراحی شده است و در صورت روشن بودن ترافیک وب مرورگر سافاری شما را از طریق دو ست سرور روت می‌کند. این ویژگی ورودی DNS سایتی که وارد آن شده اید را رمزنگاری می‌کند و به این ترتیب حتی ISP شما نیز امکان ردیابی تان را نخواهد داشت و مرور وب برایتان بیش از پیش ایمن خواهد شد.

  چگونگی کمک هوش مصنوعی به بیماران دیابتی

البته لازم به ذکر است که ویژگی Private Relay برای حفظ امنیت شما راه حل کاملی نیست و تنها به پیچیدگی دستیابی به اطلاعات شخصی شما می‌افزاید. همنین لازم به ذکر است که این قابلیت از لاگین کردن در سایت‌ها یا مشاهده تمامی اطلاعات آنها جلوگیری نمی کند. البته اپل هشدار داده است که این سرویس هم اکنون در حالت بتا است و ممکن است به هنگام استفاده از آن با نقص هایی مواجه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان