• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • گروه هکری مرتبط با نرم افزار شرکت کاسیا، خواهان ۷۰ میلیون دلار باج شدند

گروه هکری مرتبط با نرم افزار شرکت کاسیا، خواهان ۷۰ میلیون دلار باج شدند

گروه هکری که به تازگی یک حمله سایبری علیه تعداد زیادی از شرکت های جهان انجام داده اند، خواهان ۷۰ میلیون دلار باج شده اند.

به نظر می‌رسد حمله باج افزاری که با استفاده از نرم افزار شرکت کاسیا انجام شده و فعالیت شرکت‌های مختلف در سراسر جهان را مختل کرده بود، اکنون وارد مرحله جدیدی شده است. در همین راستا مجرمان سایبری عامل این حمله خواهان ۷۰ میلیون دلار هستند تا اطلاعات را احیا کنند.

تقاضای باج در وبلاگی پست شده بود که به طور معمول گروه هکری REvil از آن استفاده می‌کند. این گروه منتسب به روسیه یکی از پیشرفته‌ترین اخاذان سایبری به حساب می آیند.

گروه هکری مذکور دارای ساختارهای زیر مجموعه‌ای است و به همین دلیل به راحتی نمی‌توان مشخص کرد چه کسی از جانب هکرها سخن می‌گوید. اما آلن لیسکا از شرکت امنیت سایبری «Recorded Future» معتقد است این پیام به طور حتم از سوی بخش رهبری گروه صادر شده است.

REvil با نفوذ به شرکت آمریکایی کاسیا وارد سیستم برخی مشتریان آن شد و از آن طریق تعداد زیادی از آنها را هک کرد. به این ترتیب یک زنجیره واکنشی ایجاد شد که به سرعت صدها رایانه شرکت‌های مختلف در سراسر جهان را هک کردند.

یکی از مدیران ارشد کاسیا اعلام کرد این شرکت از باج درخواستی هکرها مطلع بوده اما از اظهار نظر بیشتر در این باره خودداری کرد. طبق گزارشی که شرکت امنیت سایبریESETمنتشر کرده تعدادی از کشورها تحت تأثیر حمله سایبری این گروه قرار گرفته‌اند. همچنین روز گذشته یک فروشگاه زنجیره‌ای سوئدی اعلام کرد صدها شعبه خود را تعطیل کرده زیرا صندوق‌های آن از کار افتاده‌اند.

  ناسا و ماموریت ویژه آرتمیس 1 برای سفر به ماه

این در حالی است که قربانیان این حمله همچنان در حال افزایش است. مدارس، سازمان‌های دولتی کوچک، سازمان‌های مسافرتی و تفریحی، اتحادیه‌های اعتباری و حسابداری با حمله باج افزاری روبرو شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان