منصرف شدن ایلان ماسک از خرید توییتر

پیام جوان: در یک چرخش غیرمنتظره، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، از طریق نامه‌ای به هیات مدیره توییتر و SEC،تصمیم خود را برای پایان دادن به معامله ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر اعلام کرد.

در نامه ای که ایلان ماسک به این شرکت ارسال کرده بود، پنهان کاری توییتر در مورد شماره حساب های جعلی و اسپم در این پلتفرم، دلیل اصلی تصمیم کناره گیری از خرید توسط ایلان ماسک بیان شده است.

به طور خلاصه، ثروتمندترین مرد جهان از کمبود و نقص اطلاعات ارائه شده توسط توییتر در مورد اکانت های اسپم و جعلی راضی نیست.

بر اساس این نامه که خطاب به ویجایا گاد، مدیر ارشد حقوقی توییتر است، ماسک به خرید توییتر خاتمه می دهد زیرا به نظر می رسد توییتر اظهارات نادرست و گمراه کننده ای کرده است، که ایلان ماسک از آن به عنوان نقطه مرجع برای تصمیم خود استفاده کرده است.

ایلان ماسک در ابتدا با خرید این پلتفرم رسانه اجتماعی دوستدار رمزارز به قیمت ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم یا حدود ۴۴ میلیارد دلار به صورت نقد موافقت کرد. هیئت مدیره توییتر از این تصمیم خوشحال شد و به اتفاق آرا به توافقی که آن را بار دیگر به یک شرکت خصوصی تبدیل می‌کند، رأی مثبت داد.

با این حال، نامه ارسال شده برای SEC استدلال می‌کند که توییتر در دو مورد مهم کم کاری کرده است،که عبارت است از:

۱.فرآیند انجام مسدود سازی حساب‌های کاربران کسب درآمد جعلی (mDAU)
۲.شناسایی و تعلیق این حساب‌ ها

در این نامه آمده است:
به‌طور خلاصه، توئیتر اطلاعاتی را که آقای ایلان ماسک در دو ماه اخیر درخواست کرده است، علی‌رغم شفاف‌سازی‌های مکرر و مفصلش که به منظور ساده‌سازی شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات بوده است را ارائه نکرده اند.

  توسعه پرداخت های رمزارزی در تلگرام

سپس این نامه ادعا می کند که توییتر دو بخش از توافقنامه خرید (بخش ۶.۴ و ۶.۱۱) را نقض کرده است.

در این نامه آمده است که این شرکت رسانه‌های اجتماعی از ۶ ژوئن از نقض توافقنامه خود مطلع شده است.

با این حال، هیئت مدیره توییتر قطعا از فسخ قرارداد و کنار گذاشتن معامله توسط ایلان ماسک راضی نیستند.

برت تیلور، رئیس توییتر در توییتی گفت که هیئت مدیره به دنبال بستن معامله بر روی قیمت توافق شده قبلی است و در صورت لزوم اقدام قانونی را دنبال خواهد کرد. تیلور نوشت: ما مطمئن هستیم که در دادگاه سلطنتی دلاور (Delaware) پیروز خواهیم شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان