• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • قانونگذار کالیفرنیا: صاحبان اسلحه باید بیمه مسئولیت در قبال سهل انگاری یا استفاده تصادفی از سلاح گرم خود را دریافت کنند

قانونگذار کالیفرنیا: صاحبان اسلحه باید بیمه مسئولیت در قبال سهل انگاری یا استفاده تصادفی از سلاح گرم خود را دریافت کنند

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، یک قانونگذار کالیفرنیا با اشاره به شهر سن حوزه، لایحه ای را ارائه کرد که به موجب آن صاحبان اسلحه باید بیمه مسئولیت در قبال سهل انگاری یا استفاده تصادفی از سلاح گرم خود را دریافت کنند.

در صورت تصویب، SB 505، معرفی شده توسط سناتور ایالتی نانسی اسکینر، کالیفرنیا را به اولین ایالت در کشور تبدیل خواهد کرد که چنین قانونی را تصویب می‌کند.

اسکینر در بیانیه‌ای گفت: «اسلحه‌ها بیشتر از اتومبیل‌ها مردم را می‌کشند. “با این حال، صاحبان اسلحه مانند صاحبان خودرو ملزم به داشتن بیمه مسئولیت نیستند. چرا مالیات دهندگان، بازماندگان، خانواده ها، کارفرمایان و جوامع باید هزینه سالانه ۲۸۰ میلیارد دلاری خشونت با اسلحه را متحمل شوند؟ زمان آن رسیده است که صاحبان اسلحه سهم عادلانه خود را به عهده بگیرند.”

بر اساس این پیشنهاد، بیمه اسلحه در کالیفرنیا مشابه بیمه خودرو خواهد بود. صاحبان اسلحه در قبال خسارت مالی، جراحت یا مرگ ناشی از استفاده از سلاح گرم خود مسئول مدنی خواهند بود. آنها همچنین باید بیمه مسئولیتی را دریافت کنند که خسارات ناشی از سهل انگاری یا استفاده تصادفی از سلاح گرم خود را پوشش می دهد.

لایحه اسکینر در واکنش به تیراندازی های دسته جمعی اخیر در Uvalde، تگزاس، بوفالو، نیویورک، و تولسا، اوکلاهما ارائه شده است. این لایحه در حال اصلاح به SB 505 است، قانونی که توسط سناتور باب هرتزبرگ، D-Van Nuys، در موضوعی متفاوت نوشته شده بود.

در اوایل سال جاری، شهر سن حوزه اولین شهری در کالیفرنیا بود که قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن صاحبان اسلحه باید بیمه مسئولیت دریافت کنند. هم اکنون، ایالت نیویورک نیز در حال بررسی قانون بیمه اسلحه است.

  خروج موتورسوار از جاده، باعث بروز حادثه در شرق Hicks Valley شد

کالیفرنیا برخی از سخت‌ترین قوانین نگهداری اسلحه را در کشور دارد و از سال ۲۰۰۵، مرگ و میر ناشی از سلاح در این ایالت ۱۰ درصد کاهش یافته است .

در مقابل، تگزاس و فلوریدا ضعیف‌ترین قوانین نگهداری اسلحه را دارند و مرگ و میر ناشی از اسلحه در آن‌ها به ترتیب ۲۸ و ۳۷ درصد در مدت مشابه افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان