آیا کالیفرنیا دوباره شاهد بنزین کمتر از ۵ دلار خواهد بود؟

پیام جوان: به گزارش کرون ۴، خیلی وقت پیش نبود که یک مخزن بزرگ بنزین در کالیفرنیا کمتر از ۱۰۰ دلار هزینه داشت.

طبق داده‌های AAA، میانگین کل ایالت برای یک گالن در ماه مه به طور مداوم افزایش پیدا کرد و از ۶ دلار در هر گالن فراتر رفت، که تقریباً دو دلار کامل بیشتر از سال قبل بود. تهاجم به اوکراین و تحریم‌های ناشی از آن، قیمت‌ها را در آغاز بهار افزایش داد، اما اکنون رانندگان باید تلاش کنند تا بفهمند چه مقدار از دستاوردهای اخیر موقتی است و چه مقدار از هزینه‌های اضافی باقی مانده است.

ماری مونتگومری، سخنگوی باشگاه خودروی کالیفرنیای جنوبی می‌گوید: «من فکر می‌کنم در حال حاضر اضطراب و عدم اطمینان زیادی وجود دارد، و وقتی این شرایط وجود داشته باشند، قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

قیمت بنزین کالیفرنیا به لطف ترکیبی از جغرافیا، سیاست های زیست محیطی، مالیات ها و هزینه ها به طور مداوم بالاتر از میانگین ملی است. این ایالت به خوبی به شرق ایالات متحده متصل نیست، به این معنی که اختلالات به راحتی با منحرف کردن عرضه از جاهای دیگر کم نمی شود.

تام کلوزا، رئیس جهانی تحلیل انرژی، برای OPIS – یک گروه تحلیل انرژی – می گوید که جنگ در اوکراین تنها یکی از عواملی است که بر قیمت هایی که کالیفرنیایی ها و دیگران می پردازند تأثیر می گذارد. او بازگشت سریع تقاضا به دلیل کووید، کاهش پالایش و تولید ناچیز کشورهایی که اوپک پلاس را تشکیل می‌دهند به‌عنوان محرک‌های اضافی برای هزینه‌های بالاتر فهرست می‌کند.

بهبود در هر منطقه می تواند قیمت های ما را کاهش دهد.

  کاهش ۵ درصدی میزان قتل در کالیفرنیا طی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲

کولزا از طریق ایمیل گفت: “من شرط می بندم که کالیفرنیا قیمت متوسط ​​زیر ۵ دلار را قبل از اینکه از ۷ دلار عبور کند، ببیند.

کارشناسان می گویند اگر عرضه دوباره احیا شود، دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم قیمت ها به میزان قابل توجهی کاهش نخواهد یافت. اما همه این مراحل بر اساس کمبود عرضه نیست.

مونتگومری می‌گوید: «در حال حاضر تورم نقش مهمی ایفا می‌کند. ما نمی‌توانیم فراموش کنیم که در ماه نوامبر – قبل از شروع جنگ – در حال شکستن رکوردهای قیمتی بودیم.

هزینه های سوخت یکی از دلایل اصلی تورم در اکثر کالاهای مصرفی است، اما هزینه های تورمی ممکن است به خرده فروش بنزین محلی شما نیز ضربه بزند.

آخرین باری که در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ این قیمت‌های بی‌سابقه را داشتیم، آنها در محدوده ۴ دلار بودند، نه در محدوده ۶ دلار. اما حتی در آن زمان هزینه های سربار پمپ بنزین ها بسیار کمتر بود. هم اکنون حقوق ها بیشتر و سربارها بالاتر هستند. بنابراین همه این فشارها نیز وجود دارد.»

در نهایت کارشناسان موافق هستند که دلیلی برای خوش بین بودن برای کاهش گاز ۶ دلاری در آینده وجود دارد، اما اصلاحات نامشخص برای محدودیت های عرضه و تورم به این معنی است که قیمت های عادی جدید احتمالاً بالاتر از قیمت های چند سال پیش است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان