سن حوزه حکم ممنوعیت نگهداری از تفنگ ارواح (فاقد سریال) را تصویب کرد

پیام جوان: به گزارش کرون ۴، رهبران شهر سن حوزه به اتفاق آرا به تصویب فرمانی برای ممنوعیت سلاح‌های گرم غیر سریالی که به عنوان «تفنگ‌های روح» شناخته می‌شوند، رأی دادند.

این فرمان در اختیار داشتن، ساخت، فروش، مونتاژ، انتقال، دریافت و توزیع سلاح‌های گرم، قاب‌ها و گیرنده‌های غیر سریالی در سن حوزه را ممنوع می‌کند.

سام لیکاردو، شهردار سن خوزه، گفت: «در شهرهایی مانند سن حوزه و لس‌آنجلس، یک چهارم اسلحه‌های غیرقانونی ضبط شده توسط پلیس، «تفنگ‌های ارواح» هستند که فاقد هر گونه شماره سریال یا علامت شناسایی دیگری هستند، که به گروه‌های تبهکار امکان می‌دهد آنها را بدون مسئولیت استفاده کنند.

ما اقدامات اخیری را که دولت بایدن برای جلوگیری از موج فزاینده اسلحه‌های ارواح با ممنوعیت توزیع آنها انجام داده است، تحسین می‌کنیم با این حال، اقیانوسی از تفنگ‌های ارواح در شهرهای ما باقی مانده است. زمان آن فرا رسیده است که هر شهر اقدامی انجام دهد.»

ممنوعیت اسلحه ارواح پس از آن صورت گرفت که رهبران شهر به اتفاق آرا اقدامات بیشتری را برای کاهش آسیب ناشی از تیراندازی در VTA در تابستان ۲۰۲۱ به تصویب رساندند، که شامل بازدارندگی از خرید بود و فروشگاه‌های اسلحه را ملزم به ضبط ویدیویی و صوتی از خریداران می‌کرد.

این شهر اولین شهری در کشور خواهد بود که صاحبان اسلحه را ملزم به دریافت و حفظ بیمه مسئولیت و ایجاد یک سرمایه گذاری سالانه برای کاهش آسیب اسلحه از صاحبان سلاح در برنامه های ایمنی می کند. طبق گزارش آزمایشگاه جنایی شهرستان سانتا کلارا، تقریباً ۷۲ درصد افزایش استفاده از اسلحه‌های گرم غیرسریالی‌شده خصوصی در صحنه‌های جرم بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ وجود داشت. در سال ۲۰۲۰، اداره پلیس سن حوزه ۲۰۶ اسلحه گرم غیر سریالی پیدا کرد، این تعداد در سال ۲۰۱۷ تنها ۷۵ اسلحه بود.

  سن فرنسیسکو سیستم فاضلاب ۱۵۰ ساله‌ی خود را ارتقا می‌دهد

این مصوبه پس از قرائت دوم در جلسه هفته آینده شورای شهر از ۱۶ ژوئن اجرایی می شود. کسانی که فریم ها و اسلحه‌های بدون سریال را در اختیار دارند، ۱۲۰ روز فرصت خواهند داشت تا قبل از هر گونه اجرای فعال، از این فرمان پیروی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان