• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • هزاران مهاجر در کالیفرنیا، بدون توجه به وضعیت اقامتی‌شان، اکنون به مراقبت‌های بهداشتی دسترسی دارند

هزاران مهاجر در کالیفرنیا، بدون توجه به وضعیت اقامتی‌شان، اکنون به مراقبت‌های بهداشتی دسترسی دارند

پیام جوان: به گزارش فاکس ۴۰، هزاران مهاجر غیرقانونی اکنون به مراقبت های بهداشتی دسترسی خواهند داشت.

این به‌روزرسانی برنامه Medi-Cal برای افراد بالای ۵۰ سال مفید خواهد بود و دسترسی آنها از اول ماه می آغاز شد. در سال ۲۰۱۹، دسترسی به افراد زیر ۲۶ سال گسترش یافت و از سال ۲۰۱۶، دسترسی به مراقبت های بهداشتی به افراد زیر سن قانونی بدون مدرک اعطا شد.

کارلوس واکورانو، مدیر کلینیک مونسینیور اسکار رومرو که به جامعه ساکنین غیرقانونی در منطقه لس آنجلس کمک می کند، گفت: «این روز زندگی را کاملاً تغییر می دهد. “این برای کسانی که می دانند بیمار بودن و دسترسی نداشتن به مراقبت های بهداشتی چیست، مهم است.”

بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا گزارش می دهد که سه میلیون کالیفرنیایی فاقد پوشش بهداشتی اولیه هستند و در سال گذشته، نیمی از مردم کالیفرنیا به دلیل هزینه، دریافت خدمات بهداشتی را به تاخیر انداخته اند.

مهاجران بدون بیمه اغلب منتظر می مانند تا پس از اورژانسی شدن شرایط، برای درمان اقدام کنند. با این به‌روزرسانی، بیش از ۲۳۵۰۰۰ کالیفرنیایی بدون مدرک و با درآمد کم به خدمات مراقبت‌های بهداشتی از طریق Medi-Cal دسترسی خواهند داشت.

در ژانویه، فرماندار نیوسام به عنوان بخشی از “طرح کالیفرنیا” خود، گسترش کامل برنامه Medi-Cal را برای همه کالیفرنیایی‌های واجد شرایط بدون توجه به وضعیت مهاجرت، از جمله حدود ۷۶۴۰۰۰ مهاجر غیرقانونی پیشنهاد کرد. در صورت تصویب، این پیشنهاد ممکن است در ژانویه ۲۰۲۴ اجرایی شود.

اغلب، مهاجران غیرقانونی از دسترسی به خدمات اجتماعی دوری می‌کنند، زیرا اعتقاد بر این است که این امر بر هر فرآیند مهاجرتی جاری یا آینده تأثیر می‌گذارد. تحت این به‌روزرسانی جدید، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی از طریق Medi-Cal بر هیچ فرآیندی تأثیر نخواهد داشت.

  کالیفرنیا احتمالا 25 میلیارد دلار کسری بودجه خواهد داشت

ریگوبرتو ریس از دفتر امور مهاجران گفت: «مهمتر از همه این است که وضعیت حقوقی دیگر موضوع این برنامه نیست. [بیشتر مهاجران] اکنون به مراقبت های بهداشتی، سلامت روان، کمک های دارویی، دندانپزشکی و سایر خدمات دسترسی خواهند داشت.

اگر اطلاعات بیشتری می‌خواهید، می‌توانید با اداره خدمات انسانی شهرستان کرن به شماره ۶۶۱۶۳۱۶۸۰۷ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان