مزیت جالب آپدیت جدید گوگل فوتوز

پیام جوان: این آپدیت‌ها بر سه چیز تاثیر می‌گذارند: برگه کتابخانه، برگه اشتراک‌گذاری، و شیوه مدیریت اسکرین‌شات‌های شما توسط گوگل.

همزمان با خانه‌تکانی‌های بهاری، گوگل هم یک آپدیت برای گوگل فوتوز منتشر کرده که اختصاصا برای کمک به شما به منظور سازماندهی بهتر پوشه‌هایتان ارائه شده است. این به‌روزرسانی (که فعلا فقط برای دستگاه‌های اندرویدی است) با خود چندین قابلیت جدید آورده که حول مرتب‌سازی عکس‌ها و اسکرین‌شات‌ها و همچنین بهبود قابل توجهی در نمایش فایل‌ها جهت دهی شده است. اگرچه این تغییرات در ظاهر کوچک به نظر می‌رسند، ولی این آپدیت چیدمان بسیار قابل توجه است.

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این آپدیت‌ها بر سه چیز تاثیر می‌گذارند: برگه کتابخانه، برگه اشتراک‌گذاری، و شیوه مدیریت اسکرین‌شات‌های شما توسط گوگل. این اپ همچنین اکنون امکان وارد (ایمپورت) کردن عکس‌ها از مکان‌های دیگر را فراهم می‌آورد، و باعث آسانتر شدن تجمیع تمام تصاویر در تنها یک اپ را به جای نیاز به استفاده از چند اپ فراهم می‌آورد. البته نسخه رایگان Google Photos دارای محدوده ذخیره‌سازی ۱۵ گیگیابایت واست که بر روی سرویس‌های دیگر گوگل همچون Drive و Gmail به اشتراک گذاشته شده است. اگر این حجم برای شما کافی نیست می‌توانید ارتقاء به Google One را در نظر بگیرید که طرح‌های اشتراک از ۱۰۰ گیگابایت تا ۲ ترابایت را ارائه می‌کند.

برگه اشتراک‌گذاری نیز بسیار مرتب‌تر شده است. گوگل بخش‌های جداگانه‌ای را برای آلبوم‌های اشتراک گذاشته شده، مباحثات (conversations)، و اشتراک‌گذاری شریک (partner sharing) افزوده است. این باعث تسهیل مسیریابی بین عکس‌های اشتراک‌گذاری‌شده توسط افراد دیگر می‌شود. به عنوان یک حرکت نهایی در جهت رفع بی‌نظمی، این شرکت تصمیم گرفته است که اسکرین‌شات‌ها را از اولویت خارج کند. از این به بعد، شما می‌توانید انتخاب کنید که این پوشه در گالری شما بکاپ‌گیری نشود، که باعث اندکی صرفه‌جویی برای عکس‌های مهم می‌شود.

  علت اعتصاب کارکنان Apple در فرانسه

گوگل همچنین از یک به‌روزرسانی خبر داده که قصد دارد آن را به اندروید اضافه کند: پیشنهادهای زمینه‌ای برای اسکرین‌شات. این قابلیت جدید به طور اتوماتیک گزینه‌هایی همچون کپی کردن متن از یک اسکرین‌شات، کراپ کردن آن، یا جستجوی آن از طریق Google Lens را پیشنهاد خواهد داد. به این ترتیب به جای نیاز به استفاده از نرم‌افزار مضاعف پس از دیدن اسنپ، ویرایش اسکرین‌شات‌ها آسانتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان