افزایش ویژگی های امنیتی در اینستاگرام

پیام جوان: اغراق نیست که بگوییم اینستاگرام مملو از درخواست‌های کاربران برای پس‌گیری حساب‌های هک شده است و این شرکت در تلاش است تا روند بازیابی حساب‌های هک شده را آسان‌تر کند.

بهترین راه این است که اقدامات پیشگیرانه در برابر هکر‌ها جدی گرفته شود، که اینستاگرام در این زمینه موفق نبوده است.

به گزارش ایتنا از برنا، این شبکه اجتماعی برخی ابزار‌های امنیتی را به کار گرفته است که به جلوگیری از هک شدن حساب اینستاگرام کمک می‌کند. همچنین ویژگی Security Checkup برای کاربران اینستاگرام که فکر می‌کنند حساب‌هایشان هک شده، پس از معرفی، اکنون برای همه در دسترس است.

این یک ویژگی بسیار خوب است که به کاربران اینستاگرام می‌آموزد تا حساب‌های خود را با مواردی از جمله بررسی فعالیت ورود به سیستم، بررسی اطلاعات پروفایل، تأیید حساب‌هایی که اطلاعات ورود به سیستم را به اشتراک می‌گذارند و به‌روزرسانی اطلاعات تماس بازیابی حساب (یعنی شماره تلفن، آدرس ایمیل)، ایمن کنند. این ویژگی جدید را می‌توان در منوی پروفایل / تنظیمات / امنیت / بررسی امنیتی پیدا کرد.

برای ایمن‌تر کردن حساب اینستاگرام، توصیه می‌شود احراز هویت دو مرحله‌ای را از طریق واتساپ فعال کنید. همچنین ویژگی تایید هویت ۲ عاملی نیز می‌تواند با شماره تلفن یا یک برنامه احراز هویت مانند Duo Mobile یا Google Authentication به کار گرفته شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم جدید دیگر، امکان حذف انبوه پست‌ها است. شاید داشتن این ویژگی ساده به نظر برسد، اما اینستاگرام تا همین اواخر آن را نداشت. همچنین می‌توانید داستان‌ها، IGTV و Reels و همچنین کل تعاملات خود مانند نظرات، لایک‌ها و … را بایگانی یا حذف کنید.

  احتمال مجهز شدن Android 15 به قابلیت اینترنت ماهواره‌ای

اینستاگرام همچنین گزینه مرتب‌سازی و فیلتر کردن محتوا و تعاملات بر اساس تاریخ و جستجوی نظرات گذشته، لایک‌ها و پاسخ‌های داستانی در محدوده‌های تاریخی خاص را نیز به پلتفرم خود اضافه کرد. همه این ابزار‌ها برای مدیریت حساب‌های خود را می‌توانید در بخش نمایه پیدا کنید. برای یافتن آن در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و سپس “فعالیت شما” (Your activity) را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان