جریمه ۵ میلیون یورویی هلند برای اپل

پیام جوان:​​​​​​​ دیده‌بان ضد انحصارطلبی هلند شرکت اپل را برای بار سوم پنج میلیون یورو (۵.۷ میلیون دلار) به دلیل عدم فراهم کردن امکان استفاده طراحان نرم‌افزار از سیستم‌های پرداخت غیر اپل در فروشگاه اپ استور این شرکت جریمه کرد.

سازمان مصرف کنندگان و بازارهای هلند به دلیل این که اپل مهلت ۱۵ ژانویه را برای انجام تغییراتی که این دیده بان دستور داده بود، از دست داد یک جریمه هفتگی پنج میلیون یورویی علیه این شرکت آمریکایی تعیین کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اپل دو بار اطلاعاتی را در وبلاگ خود درباره تغییراتی که برای رعایت دستور دیده بان هلندی انجام داده، منتشر کرده است. با این حال این سازمان روز دوشنبه اعلام کرد اطلاعات کافی از سوی این شرکت آمریکایی برای ارزیابی این که آیا اپل واقعا به این دستور عمل کرده است، دریافت نکرده است.

سازمان مصرف کنندگان و بازارهای هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد: از رفتار و اقدامات اپل مایوس شده است. همچنین خاطرنشان کرد دادگاه‌های هلند حکم این سازمان که رفتار اپل را ناقض قانون رقابت تشخیص داده است را تایید کرده اند.

اپل در بسیاری از کشورها به دلیل کمیسیونی که از خریدهای درون برنامه ای دریافت می کند، تحت فشار قرار گرفته است. سنای آمریکا پنج شنبه گذشته لایحه ای را تصویب کرد که اپل و گوگل را از ملزم کردن کاربران به استفاده از سیستم‌های پرداخت این شرکت‌ها منع می‌کند.

اپل در ۱۵ ژانویه ابتدا اعلام کرد به دستور دسامبر رگولاتور هلند که تنها مربوط به اپلیکیشن‌های دوست یابی می شود، عمل کرده است اما این رگولاتور پاسخ داد اپل در واقع هنوز تغییری صورت نداده و تنها اعلام کرده که این کار را انجام می دهد.

  علت گران‌تر بودن قیمت آیفون در اروپا

این شرکت در سوم فوریه در وبلاگ خود بیانیه ای منتشر کرد و در آن شرح داد چگونه طراحان برنامه می توانند از روشهای پرداخت دیگر استفاده کنند. یک موضوع مهم این بود که اپل همچنان برای خریدهای درون برنامه ای که از طریق سیستم پرداخت این شرکت انجام نمی شود، ۲۷ درصد کمیسیون دریافت می کند که اندکی پایینتر از ۳۰ درصد کمیسیونی است که در سیستم پرداخت خود می گیرد.

بر اساس گزارش رویترز، اپل برای حکم دسامبر سازمان مصرف کنندگان و بازارهای هلند درخواست تجدیدنظر کرده و استدلال کرده که سیستمهای پرداخت غیراپل ریسک امنیتی برای کاربران ایجاد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان