• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • چقدر می ‌توان به حریم شخصی در واتس اپ اعتماد کرد؟

چقدر می ‌توان به حریم شخصی در واتس اپ اعتماد کرد؟

پیام جوان: به نقل از ایتنا، پیام‌ رسان واتس‌اپ، متعلق به مارک زاکربرگ از شرکت متا است. این پلتفرم یکی از سرویس‌های پیام رسان ایمن، تلقی می‌شود.

واتس‌اپ در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و پس از خرید توسط متا، به طور رسمی به شهرت رسید. این پیام رسان، اکنون بیش از دو میلیارد کاربر فعال دارد و بیش از پنج میلیارد بار توسط کاربران دانلود شده است. واتس‌اپ پیام‌های رمزگذاری شده‌ سرتاسری را در مورد هر چیزی که در برنامه ارسال می‌شود، ارائه می‌دهد. این برنامه به طور ایمن، مکالمات را رمزگذاری می‌کند، اما در برابر اسکرین شاتی که از مکالمات و اطلاعات شخصی گرفته می‌شوند، از کاربران محافظت نمی‌کند.

رمزگذاری سرتاسری، یکی از مزیت های واتس‌اپ

دوکان براون، معاون تحقیقات سازمانی به Trusted reviews می‌گوید که یکی از مزایای اصلی واتس‌اپ تعداد افرادی است که از این برنامه استفاده می‌کنند. طبق آمار جهانی دو میلیارد نفر از پلتفرم واتس‌اپ استفاده می‌کنند؛ بنابراین تقریبا تمام افرادی که می‌خواهید به آن‌ها پیام ارسال کنید، این برنامه را دارند. همچنین واتس‌اپ در سال گذشته، رمزگذاری سرتاسر را به عنوان یک ویژگی استاندارد معرفی کرد، اما تنها در سال ۲۰۱۶ به طور کامل اجرا شد.

کریس هاوک، قهرمان حریم خصوصی درباره این پلتفرم می‌گوید، پلتفرم واتس‌اپ رمزگذاری سرتاسری را ارائه می‌دهد. این پلتفرم متعلق به متا، ممکن است برخی اطلاعات شما را در Facebook Mothership به اشتراک بگذارد. همچنین کاربران باید مطمئن شوند که نسخه‌ پشتیبانی آن رمزگذاری شده، زیرا به طور پیش فرض اطلاعات شما رمزگذاری نشده‌اند.

پیام‌های واتس‌اپ از چندین دستگاه در دسترس هستند که در عین راحتی می‌توانند مشکلات امنیتی و حریم خصوصی برای کاربر ایجاد کنند. گفته می‌شود، در سال گذشته واتس‌اپ با مشکلاتی مواجه شده بود. زمانی که از کاربران می‌خواست برای به اشتراک گذاشتن داده‌های خود با فیس‌بوک رضایت دهند با واکنش شدیدی مواجه شد.

  تصمیم سامسونگ برای فروش بیش از 10 میلیون دستگاه اسمارتفون تاشو در سال جاری

طبق گزارشات، امسال واتس‌اپ با چالش‌هایی مواجه شد. برای مثال اشتراک گذاری داده‌ها با شرکت مادر متا و قطعی برق شش ساعته در ماه اکتبر که باعث شد تلگرام رکورد ۷۰ میلیون کاربر را به دست آورد. واتس‌اپ اطلاعات کاربران را با متا به اشتراک می‌گذارد.

دکتر گرت اوونسون، مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران Searchlight Security، به Trusted Reviews توضیح داد که واتس‌اپ به دلیل نحوه به اشتراک گذاری اطلاعات با فیس‌بوک مورد انتقاد قرار گرفته است. واتس‌اپ از این جهت ایمن است که از رمزگذاری مشابه سیگنال استفاده می‌کند، اما متعلق به فیس‌بوک است. اوونسون می‌گوید که واتس‌اپ به دلیل تلاش‌های اخیر برای افزایش حجم داده‌های به اشتراک گذاشته شده با فیس‌بوک مورد انتقاد قرار گرفته است. تنها داده‌هایی که واتس‌اپ با فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارد مربوط به جلوگیری از اسپم است و به تبلیغات مربوط نمی‌شود.

وب‌ سایت واتس‌اپ ادعا می‌کند که اکنون این پیام رسان اطلاعات شخصی کاربران را با فیس‌بوک به اشتراک نمی‌گذارد تا اعتماد کاربران را به فیس‌بوک بهبود بخشد. گفته شده، احتمال دارد واتس‌اپ در آینده اطلاعات بیشتری را با فیس‌بوک به اشتراک بگذارد، حتی اگر تاکنون این اتفاق نیفتاده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان