• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • روشی نوین برای ردیابی کاربران در فضای آنلاین برای ارائه تبلیغات هدفمند

روشی نوین برای ردیابی کاربران در فضای آنلاین برای ارائه تبلیغات هدفمند

پیام جوان: باتوجه به تلاش های گوگل برای از بین بردن کوکی های مرورگر و سعی اپل برای نابود کردن ابزارهای شناسایی موبایل، صاحبان کسب و کارهای چند میلیارددلاری ردیابی حرکات آنلاین افراد مشغول یافتن راه هایی تازه برای رصد افراد هستند.

به گزارش ایتنا از مهر، یکی از این کسب و کارهاSXM Media است که شرکتی بزرگ و مالک «سیریوس ایکس ام»، «پاندورا» و «استیچررادیو» است. این شرکت از نوعی ابزار شناسایی شنونده رونمایی کرده است. با کمک این ابزار می توان برحسب موسیقی که افراد گوش می کنند و پادکست های موردعلاقه شان، تبلیغاتی را ارائه کرد. جزئیات این پروژه بسیار محدود است و فقط در بیانیه خبری آن اشاره شده ابزار مذکور براساس رضایت کاربر فعال می شود.

در دنیای پلتفرم های آنلاین «رضایت کاربر» به طور معمول متکی به موافقت وی با شرایط پیچیده، بیش از حد تهاجمی و مبتنی بر توافق نامه استفاده از سرویس است.

ماریا برزا یکی از مدیران ارشد اجرایی این شرکت در مصاحبه ای در این باره گفته است: این ابزار احتمالاً ایمیلی که افراد برای ورود به اپ هایی مانند پاندورا استفاده می کنند را همراه شناسه های دیگری که در دستگاه فرد وجود دارند به کار می گیرد تا محتوای شنیداری او را رصد کند.

از این شناسه ها برای ردیابی رفتارهای شنیداری فرد در دستگاه های وی استفاده می شود و در مرحله بعد یافته ها به تبلیغ کنندگان ارائه می شود. آنها نیز از شناسه مذکور برای ارائه تبلیغات مختلف مانند کنسرت، تی شرت و غیره استفاده می کنند.

  پس از انتشار نسخه رسمی ویندوز ۱۱، مایکروسافت تاریخ اتمام پشتیبانی از ویندوز ۱۰ را اعلام کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان