آپدیت جدید فیس بوک برای ریلز اینستاگرام

پیام جوان: به گزارش ایتنا، فیس‌بوک به تازگی اظهار داشته است که سازندگان ویدیوهای کوتاه ریلز در صورت تمایل می‌توانند به صورت همزمان ویدیوهای خود را در بخش خبرخوان فیس‌بوک نیز به اشتراک بگذارند.

از این پس بخش اینستاگرام ریلز که چندی پیش به تقلید از تیک تاک ساخته شده بود، مختص این شبکه اجتماعی نخواهد بود و فیس‌بوک قصد دارد تا ویژگی یاد شده را به نرم‌افزار اصلی فیس‌بوک وارد کند. به این ترتیب کاربران می‌توانند از طریق فیس‌بوک نیز به ساخت ریلزهای خود بپردازند و آن را در بخش خبرخوان فیس‌بوک منتشر کنند.

مدتی است که فیس‌بوک در تلاش است که ریلز را از انحصار اینستاگرام در آورده و برای فیس‌بوک نیز عرضه کند و در همین راست در ماه گذشته قابلیت‌های اشتراک گذاری مشترک ریلز را تست کرد. هم اکنون این کمپانی قابلیت جدیدی را تست می‌کند که سازندگان ویدیوهای کوتاه ریلز در اینستاگرام با استفاده ازآن می‌توانند ویدیوهای خود را به طور مستقیم در خبرخوان فیس‌بوک منتشر کنند.

این روزها ریلز به دلیل ویژگی‌های رقابتی خود با تیک تاک در مرکز توجه فیس‌بوک قرار گرفته است. این کمپانی در طی ماه‌های گذشته به صورت مداوم قابلیت هایی را به این سرویس افزوده و در تلاش است که سازندگان را با وعده دریافت پول در صورت رسیدن به تعداد خاصی بازدید به ساخت این ویدیوها ترغیب کند. هم اکنون این کمپانی برنامه تشویقی جدیدی را هم زمان با راه اندازی ریلز در فیس‌بوک آغاز کرده است و سازندگان را به پست کردن این ویدیوها در این شبکه اجتماعی ترغیب می‌کند.

با این حال به نظر می‌رسد که تلاش‌های فیس‌بوک برای رقابت با تیک تاک چندان به نتیجه نرسیده است. گزارش‌های به دست آمده از مجله وال استریت حاکی از آن است که فیس‌بوک همچنان در تلاش است تا نوجوانان و کاربران جوان‌تر را به پست کردن محتواهای دست اول تشویق کند. این کمپانی از درون نگران کاهش مخاطبان خود به نفع تیک تاک است.

  مارک زاکربرگ: اکنون سه میلیارد نفر کاربر دائمی facebook هستند

تشویق به پست کردن ریلز در نرم‌افزار اصلی فیس‌بوک (که در حال حاضر بین نوجوانان چندان محبوبیت ندارد) ممکن است روش مناسبی برای جذب این دسته از مخاطبان نباشد. با این حال توجه نشان دادن به ریلز موجب رشد این ویژگی و در نهایت افزایش تعداد کاربران آن خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان