• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • قانون جدید اتحادیه اروپا برای الزام شرکت‌ها در ایجاد یک شارژر یکسان برای تمام دستگاه‌های الکترونیکی

قانون جدید اتحادیه اروپا برای الزام شرکت‌ها در ایجاد یک شارژر یکسان برای تمام دستگاه‌های الکترونیکی

پیام جوان: به گزارش ایتنا، به گفته یک منبع آگاه کمیسیون اتحادیه اروپا قصد دارد فردا قانونی را برای ایجاد یک شارژر یکسان برای تمام موبایل‌ها، تبلت‌ها و هدفون‌ها پیشنهاد کند. چنین اقدامی احتمالاً روی فعالیت‌های اپل بیشتر از رقبایش تأثیر می‌گذارد.

رهبران اتحادیه اروپا و قانونگذاران این منطقه پس از یک دهه خواهان وضع قانون شارژر یکسان هستند و معتقدند این امر علاوه بر حفظ محیط زیست برای کاربران نیز بهتر است.

به گفته منبع آگاه، کمیسیون اتحادیه اروپا قصد دارد تا فروش شارژرها جدا از دستگاه های الکترونیکی انجام شود و همچنین پیشنهاد کرده یک پورت شارژ هماهنگ در دستگاه‌ها ایجاد شود.

این درحالی است که آیفون‌های اپل با کابل لایتنینگ شارژ می‌شوند. این شرکت معتقد است قوانینی که یکسان بودن اتصال دهنده را ملزوم می‌کند از نوآوری جلوگیری می‌کند و انبوهی از زباله الکترونیکی به وجود می‌آورد.

دستگاه‌های اندروید با اتصال دهنده‌های یو اس بی-سی شارژ می‌شوند.

طبق گزارشی که کمیسیون اتحادیه اروپا در ۲۰۱۹ میلادی منتشر کرد، در سال ۲۰۱۸ میلادی نیمی از شارژرهای فروخته شده همراه موبایل از نوع اتصال دهنده یو اس بی-سی بودند. این درحالی است که در همین تاریخ ۲۹ درصد دستگاه‌ها مجهز به اتصال دهنده یو اس بی -سی و ۲۱ درصد دارای اتصال دهنده لایتنینگ بودند.

  وزیر مهاجرت یونان: اتحادیه اروپا با خطر هجوم ناگهانی مهاجران فراری از جنگ اسرائیل و حماس رو‌به‌رو است

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان