• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • عرضه ابزارک‌های مفید صفحه‌قفل را برای آیفون توسط گوگل

عرضه ابزارک‌های مفید صفحه‌قفل را برای آیفون توسط گوگل

پیام جوان: ​​​​​​یکی از قابلیت‌های کلیدی ویجت‌های صفحه‌قفل گوگل برای iOS 16، امکان تنظیم نمایه‌های صفحه قفل جداگانه برای کار و بازی است. به عنوان مثال، زمانی که شخصی در محل کار است، می‌تواند به ویجت‌های صفحه‌قفل کارمحور، که فقط اطلاعات مربوط به کار او را نمایش می‌دهند، سوئیچ کند.

هنگامی که شرکت اپل نسخه پایدار iOS 16 را در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد، یکی از قابلیت‌های اصلی اضافه‌شده به این سیستم عامل، تجربه کاملاً بازطراحی‌شده صفحه‌قفل (لاک‌اسکرین) بود.
با iOS 16، کاربران می‌توانند نوع و رنگ فونت را در اکثر عناصر صفحه‌قفل سفارشی کنند. علاوه بر این، iOS 16 اولین باری است که کاربران آیفون می‌توانند ویجت‌ها (ابزارک‌ها) را به صفحه‌قفل اضافه کنند.
با این حال، در زمان راه‌اندازی، تنها تعداد انگشت‌شماری از ویجت‌های صفحه‌قفل در دسترس کاربران بود، که بیشتر آنها از محصولات اپل بودند. با این حال، از آن زمان به بعد، به طور پیوسته ویجت‌های صفحه قفل از سوی چندین توسعه‌دهنده ارائه داشته است.

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، گوگل یکی از اولین شرکت‌هایی بود که عرضه ویجت‌های صفحه‌قفل خود را برای iOS 16 اعلام کرد.
این شرکت همین موضوع را در یک پست وبلاگش، که اندکی پس از انتشار iOS 16 اپل منتشر شد، تایید کرد. در این پست، گوگل به توضیح مختصر برنامه‌های ویجت خود برای دستگاه‌های دارای iOS 16 پرداخت.
چیزی که گوگل در آن پست وبلاگ فاش نکرد، تاریخ دقیقی بود که این ویجت‌ها به طور رسمی در دسترس قرار خواهند گرفت. با این حال، در ۱۹ اکتبر، گوگل سرانجام اعلام کرد که ویجت‌های صفحه‌قفل iOS 16 برای همه دستگاه‌های دارای iOS 16 برای دانلود در دسترس قرار گرفته است.

  اعمال محدودترین تنظیمات کنترل محتوا در اپ‌ها برای تمام نوجوانان در متا

ویجت‌های گوگل برای لاک‌اسکرین در iOS 16 دسترسی به برنامه‌ها را آسان‌تر می‌کنند
یکی از قابلیت‌های کلیدی ویجت‌های صفحه‌قفل گوگل برای iOS 16، امکان تنظیم نمایه‌های صفحه قفل جداگانه برای کار و بازی است. به عنوان مثال، زمانی که شخصی در محل کار است، می‌تواند به ویجت‌های صفحه‌قفل کارمحور، که فقط اطلاعات مربوط به کار او را نمایش می‌دهند، سوئیچ کند.
وقتی کاربر به صفحه اصلی (home) بازگشت، می‌تواند به نمایه (پروفایل) جداگانه‌ای که برای اوقات فراغت و فعالیت‌های دیگر سفارشی شده است، سوئیچ کند.

جای تعجب نیست که این ویجت‌های صفحه‌قفل تقریباً همه برنامه‌های اصلی گوگل از جمله Gmail، Drive Maps، Chrome و YouTube را پوشش می‌دهند.

برای افرادی که نمی‌دانند چگونه ویجت صفحه‌قفل را در یک آیفون اضافه و پیکربندی کنند، مراحل دقیق در سند پشتیبانی گوگل در این لینک ارائه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان