• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • سیستم سفارش گیری خودرویی مبتنی بر هوش مصنوعی مک دونالد با همکاری آی بی ام

سیستم سفارش گیری خودرویی مبتنی بر هوش مصنوعی مک دونالد با همکاری آی بی ام

پیام جوان: به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، مک دونالد قصد دارد در همکاری با کمپانی ‌IBM سیستم سفارش گیری خودرویی مبتنی بر هوش مصنوعی را به طور گسترده در شعب بخود در سراسر جهان به کار بگیرد.

مک دونالد قصد دارد تا در آینده‌ای نه چندان دور از هوش مصنوعی برای ارائه سفارش‌ها به مشتریان خود استفاده کند. گزارش‌های به دست آمده از Restaurant Dive حاکی از ان است که مک دونالد قصد دارد به منظور افزایش سرعت نتیجه بخشی سیستم‌های سفارش گیری صوتی خودکار گروه McD Tech Labs را به ‌IBM بفروشد.

به گفته مک دونالد این قرارداد موجب افزایش استفاده از این فناوری در کشورهای مختلف با زبان‌ها و منوهای متفاوت می‌شود و در حین حال به فراگیری سیستم ارائه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی واتسون کمک شایانب خواهد کرد. انتظار می‌رود که این معامله در ماه سپتامبر نهایی شود و گروه McD Tech Labs به تیم Cloud & Cognitive Software ‌IBM بپیوندد.

مک دونالد از اواخر بهار تست سفارش گیری خودرویی با استفاده از هوش مصنوعی را در ۱۰ رستوران واقع در شیکاگو آغاز کرد. اگرچه به گفته این رستوران زنجیره‌ای هر دو گروه‌های مشتریان و کارمندان از این سیستم سود بردند اما همچنان به توسعه بیشتری نیاز بود.

دقت این سیستم سفارش گیری ۸۵ درصد بود و نیاز به دخالت انسانی بر اساس سفارش‌ها یک به پنج بود. کریس کمپچینسکی به عنوان مدیر ارشد اجرایی مک دونالد اظهار داشت که استفاده از این فناوری در مقیاس بزرگ‌تر حدود یک تا دو سال طول می‌کشید و اظهار داشت که مک‌دونالد به طور معمول شرکت‌هایی مانند شرکت هوش مصنوعی Apprente را برای دوره‌های کوتاه می‌خرید و سپس آنها را به شرکایی که می‌توانند فناوری را گسترش دهند، می‌فروخت.

  ایلان ماسک: هوش مصنوعی احتمالا سال آینده باهوش‌تر از هر انسانی خواهد بود

البته هنوز مشخص نیست که آیا کارکنان رستوران‌ها نیز در آینده از ارائه این فناوری خوشنود خواهند بود یا خیر. از طرفی بار ثبت سفارش از دوش کارکنان مک دونالد کم خواهد شد و از طرف دیگر خطر تعدیل نیرو به دلیل عدم نیاز به نیروی انسانی آنها را تهدید خواهد کرد. به این ترتیب اتوماسیون مثل همیشه شمشیری دو لبه است که موجب سود و زیان عده‌ای خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان