بیانیه مشترک نخست‌وزیر، وزیر دفاع و رئیس ارتش اسرائیل: منطقه امنیتی در جنوب لبنان را حفظ، و زیرساخت‌های تروریستی را نابود می‌کنیم

پیام جوان:

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، با صدور بیانیه‌ای گفت که ارتش اسرائیل «با قاطعیت» به «خنثی‌سازی تهدیدها» در جنوب لبنان ادامه خواهد داد.

دفتر نخست وزیر اسرائیل دوشنبه شب ۱ تیرماه به وقت محلی، بیانیه مشترک نخست‌وزیر، وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است که نشستی میان نخست‌وزیر، وزیر دفاع، رئیس ستاد کل ارتش و فرمانده منطقه شمالی در این روز برگزار شد.

این بیانیه می‌گوید ارتش اسرائیل «با قاطعیت به اقدامات خود برای خنثی‌سازی تهدیدهای علیه نیروهای نظامی و شهروندان» اسرائیل ادامه خواهد داد.

بیانیه مشترک این سه مقام ارشد اسرائیل اضافه کرده است که ارتش اسرائیل همچنین به «نابودی زیرساخت‌های تروریستی و حفظ منطقه امنیتی در جنوب لبنان» ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است که نخست‌وزیر، وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش تأکید کردند که امنیت شهروندان اسرائیل و نیروهای ارتش، «بدون هیچ‌گونه مصالحه‌ای، همچنان اصل راهنمای تصمیم‌گیری و اقدامات آنان» خواهد بود.

ارتش اسرائیل در لبنان مشغول حمله به مواضع حزب‌الله بوده است. گروه تروریستی حزب‌الله بارها به شمال اسرائیل حمله کرده است.

این موضع‌گیری دولت اسرائیل در حالی است که جمهوری اسلامی اصرار دارد که اقدامات اسرائیل علیه حزب‌الله در لبنان نیز باید بخشی از روند مذاکرات با آمریکا باشد.