• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • پیشرفت دو لایحه مربوط به روند انتخابات توسط جمهوری خواهان آریزونا

پیشرفت دو لایحه مربوط به روند انتخابات توسط جمهوری خواهان آریزونا

جمهوری خواهان آریزونا روز دوشنبه دو اقدام مربوط به روند اجرای انتخابات را پیش بردند.

به گزارش پیام جوان به نقل از دیلی وایر، یکی از این اقدامات، که در مجلس نمایندگان به تصویب رسید اما همچنان به تصویب سنا نیاز دارد، آستانه بازشماری را به ۰٫۵ درصد می رساند.

طبق گزارش AZMirror:

مجلس لایحه ۱۰۸۳ مجلس سنا را تصویب کرد که شرایط محدودی که می تواند بازشماری مجدد برای انتخابات برگزار شود را گسترش می دهد. قانون فعلی ایالت تنها در صورتی بازشماری آرا را تایید می‌کند که حاشیه پیروزی در یک دهم درصد از کل آرا ترکیبی دو نامزد باشد .

اگر این پیشنهاد سال گذشته به قانون تبدیل شده بود، بازشماری اجباری آرای ریاست جمهوری در آریزونا انجام می‌شد، چراکه در آن رئیس جمهور جو بایدن با ۱۰۴۵۷ رأی، کمی بیش از سه دهم درصد آرا دو نامزد، ترامپ را شکست داد.

لایحه دیگر، SB 1241 ، مربوط به امضای رأی دهندگان است. در واقع، این لایحه ” مقامات انتخاباتی را ملزم می‌کند تا اطلاعات مربوط به امضاهای نامناسب را به وکلای شهرستان یا دادستان کل کشور برای تحقیقات احتمالی ارسال کنند”.

طبق گزارش AZMirror:

زمانی‌که رای دهنده‌ای قبل از روز رای گیری رای می‌دهد – شیوه‌ای که اکثریت قریب به اتفاق رای دهندگان آریزونا انجام می‌دهند –  وی نام خود را بر روی پاکت نامه‌ای که برای انتقال رای به مسئولان انتخابات استفاده می کند، امضا می کند. مسئولان انتخابات برای تأیید هویت این افراد، امضای روی پاکت را با امضای موجود در سیستم و پرونده‌ی فرد مقایسه می کنند. اگر امضاها مطابقت نداشته باشد، آنها سعی می کنند با رای دهنده تماس بگیرند تا به وی فرصتی برای اصلاح رای خود بدهند.

هنگامی که امضایی با امضای درون پرونده مطابقت نداشته باشد و مسئولان انتخابات نیز نتوانند رأی دهنده را پیدا کنند، آنها به راحتی رای را نادیده می گیرند و آن را نمی شمرند. بر اساس داده های کمیسیون کمک به انتخابات ایالات متحده، ۱۸۹۴ رای در انتخابات عمومی ۲۰۲۰ در آریزونا رد شد زیرا مسئولان انتخابات موفق به تایید امضاها نشدند.

 

  دادگاه عالی کلرادو در تصمیمی عجیب، دونالد ترامپ را از انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۲۰۲۴ این ایالت حذف کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان