• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • افزایش رمز و راز در مورد شایعات فرار یک مقام امنیتی چین همراه با اطلاعاتی در مورد ریشه‌های شیوع همه‌گیری به ایالات متحده

افزایش رمز و راز در مورد شایعات فرار یک مقام امنیتی چین همراه با اطلاعاتی در مورد ریشه‌های شیوع همه‌گیری به ایالات متحده

به گزارش پیام جوان به نقل از دیلی وایر، برخی از تحلیلگران گمان میکنند که دونگ جینگ وی، مقام شماره دو وزارت امنیت دولتی چین، به دنبال شایعاتی که در هفته‌های اخیر شروع به چرخیدن کرده است، به ایالات متحده گریخته است.

دلیلی که باعث می‌شود این حدث و گمان‌ها قوت بیشتری بگیرند این است که رسانه‌های چینی ادعا می‌کنند وی در دو هفته‌ی گذشته در یک سمینار افسران اطلاعاتی چین سخنرانی کرده اما هیچ تصویر و ویدئویی از دونگ در این سمینار وجود ندارد و محل برگزاری این رویداد نیز مشخص نیست.

دکتر هان لیانچائو، مقام سابق وزارت امور خارجه چین که پس از کشتار در سال ۱۹۸۹ در میدان تیان آنمن، از چین  فرار کرد، به روزنامه دیلی بِیست گفت آخرین باری که دونگ در ملا عام دیده شده در سپتامبر سال ۲۰۲۰ بوده است.

نیکلاس افتیمیادس، کارشناس سابق پنتاگون گفت: “اگر فرار دونگ که جایگاهش معادل تقریبی معاون اف بی آی است واقعی باشد، امواج شوک در هر گوشه از وزارت امنیت دولتی چین احساس می شود”. “طرف چینی به احتمال زیاد اقدام به بررسی این اتفاق می کند، مانند کشاندن افسران و مأموران از مکان هایی که نباید باشند و ارزیابی اینکه صدمه‌ی اطلاعاتی‌ای وارد شده است یا خیر. اگر دونگ در آمریکا باشد، باید تمام آنچه را که می داند به آمریکا بگوید. البته دسترسی او احتمالاً به موارد ضد جاسوسی محدود بود و شامل رازهای وسیع تری نبود. ”

وی ادامه داد: “اما پكن ممكن است با مشكل بسيار بزرگتري روبرو باشد.” “آیا او برای مدت زمانی طولانی، یک دارایی اطلاعاتی برای آنها بوده است؟”

  مایک پنس از تلاش خود برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد

افتیمیادس گفت اگر دونگ “به طور ناگهانی در رسانه های آمریکایی ظاهر شود” چین تحقیر خواهد شد. وی گفت که اگر دونگ در ایالات متحده باشد سرانجام این موضوع علنی خواهد شد.

هفته گذشته یکی از تحلیلگران چینی به نیوزمکس گفت که اگر دونگ فرار کرده باشد، این موضوع می تواند منجر به “سقوط حزب کمونیست” شود. همین تحلیلگر دوشنبه شب به فاکس نیوز گفت که او فکر می کند شایعه درست است چراکه اگر غیر از این بود حتما چین این شخص را جلوی دوربین‌ها می‌آورد تا شایعات پایان بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان