• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • آزمایش اولین لیزر هوابرد در جهان در اسرائیل، برای ساقط کردن موشک‌های ورودی به آسمان این کشور

آزمایش اولین لیزر هوابرد در جهان در اسرائیل، برای ساقط کردن موشک‌های ورودی به آسمان این کشور

به گزارش پیام جوان به نقل از دیلی وایر، در این هفته، وزارت دفاع اسرائیل آزمایش موفقیت آمیز سلاح های لیزری هوابرد را که قادر به از بین بردن حملات موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین است، اعلام کرد؛ به نوعی می‌توان گفت یک سیستم دفاعی بسیار قدرتمندتر و سودمندتر از استفاده از سیستم های لیزری زمینی، مانند گنبد آهنین و سامانه‌های موشکی زمین به هوای پاتریوت.

در یک اطلاعیه‌ی مطبوعاتی اشاره شده: “این آزمایش‌ها، تحت هدایت اداره دفاع و تحقیق در وزارت دفاع اسرائیل انجام شد. در طول این آزمایش، یک سیستم لیزر High-Power روی هواپیما نصب شد و در چندین موقعیت و سناریوی مختلف بررسی شد. این سیستم، با موفقیت تمام پهپادهایی را که در طول آزمایش پرتاب شده بودند رهگیری و نابود کرد. توانایی رهگیری و از بین بردن تهدیدات هوایی در آسمان یک دستاورد جدید است و تغییری استراتژیک در توانایی دفاع هوایی دولت اسرائیل را نمایش می دهد.”

The Drive می‌گوید: “سیستم های لیزر هوابرد مزایایی نسبت به سیستم های لیزری زمینی دارند، چراکه آنها از طریق هواپیما حمل می شوند و بنابراین می توانند به سرعت بین نقاط مختلف جابجا و منتقل شوند. این انعطاف پذیری، قدرت بیشتری را برای پاسخگویی به تهدیدات پهپادها، در هر کجا که خود را نشان می دهند فراهم می کند و پوشش بیشتری را در مناطق بسیار گسترده تر فراهم می کند، به ویژه اگر بخواهیم آنها را با یک سیستم ثابت مقایسه کنیم.“ در ادامه توضیح می‌دهد که از معایب سیستم های لیزری زمینی این است که ممکن است تحت تأثیر ابرها قرار بگیرند.

  هشدار ژنرال چارلز کیو براون، بلند‌پایه ترین‌ فرمانده نظامی آمریکا، به جمهوری اسلامی در رابطه با بحران اسرائیل و حماس

در بیانیه مطبوعاتی همچنین به مزیت دیگری که سیستم هوابرد نسبت به سیستم زمینی دارد، اشاره شده و آن هزینه کم برای رهگیری است.

اورن ساباگ، مدیر کل بخش ISTAR گفت: “استفاده از لیزر High-Power برای انجام رهگیری هوایی موشک ها و هواپیماهای بدون سرنشین متخاصم با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، به دور از مراکز جمعیتی، تغییر قابل توجهی در توانایی های دفاعی اسرائیل ایجاد می کند.”

همانطور که برت تینگلی از The Drive خاطرنشان کرد، “دشمنان و ستیزه جویان به طور فزاینده ای از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به اسرائیل استفاده می کنند.” همچنین اضافه کرد: ”… اسرائیل اولین کشوری است که در واقع یک سیستم ضد هواپیمای بدون سرنشین را روی هواپیما مستقر می کند که به طور موثری کاراست، حداقل از آنچه برای عموم بیان شده.”

تصویر تزئینی است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان