• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • تهدید خانواده‌ی بازیکن سابق فوتبال زنان افغانستان که هم اکنون ساکن بی اریاست توسط طالبان

تهدید خانواده‌ی بازیکن سابق فوتبال زنان افغانستان که هم اکنون ساکن بی اریاست توسط طالبان

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، یک زن افغان که اکنون در بی اریا زندگی می کند، گفت که خانواده وی در افغانستان پیامکی دریافت کرده اند که ظاهراً از سوی طالبان تهدید شده‌اند که پس از تسلط کامل این گروه مسلح بر کشور، به عزیزانش صدمه خواهند زد.

بی بی کوثر آمینه، بازیکن سابق فوتبال افغانستان که پس از اخذ گرین کارت در کنکورد زندگی می کند، می گوید: “آنها به دنبال خانواده من می‌روند.” مادرم، پدرم و دو خواهرم که در افغانستان هستند، از سوی طالبان تهدید شده‌اند. ”

آمینه گفت که پیام واضح است: “ما شما را می‌کشیم.”

او توضیح داد که تاکتیک ترساندن طالبان تلاشی است برای جلوگیری از رفتن خواهرش به کالج. او نیز در گذشته فشار آنها را احساس کرده است. در اوایل دهه ۲۰۰۰، آمینه یکی از معدود زنانی بود که در افغانستان، فوتبال آماتور بازی می کرد. این پیشرفت ورزشی باعث شد تیم وی با مشاور سابق امنیت ملی کاندولیزا رایس دیدار کند، یک خاطره دلنشین برای وی، اما همین خاطره او را به دشمن طالبان تبدیل کرد.

اکنون، آمینه ۷۰۰۰ مایل دورتر از خانه اش، در سازمانی که به افغانستان کمک می‌کند مشغول فعالیت است.

تهدیدات طالبان فقط منحصر به خانواده‌ی آمینه نیست، تعداد بیشمار دیگری از خانواده‌ها هشدارهای وحشتناک مشابهی از طالبان دریافت کرده اند.

تسخیر سریع طالبان در پایتخت افغانستان و دیگر شهرهای بزرگ در عرض چند روز در حالی انجام شد که ایالات متحده پس از ۲۰ سال به حضور نظامی خود در افغانستان پایان داد.

خروج ایالات متحده به دستور رئیس جمهور جو بایدن، افغانستان را در هرج و مرج قرار داده و هزاران نفر در تلاش برای فرار از این کشور هستند.

  هشدار احمد مسعود در مورد عدم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

از زمان فتح افغانستان توسط طالبان در روزهای اخیر، طالبان سعی کرده اند خود را معتدل تر از زمانی که در اواخر دهه ۱۹۹۰ شکل سختی از حکومت اسلامی را اعمال کردند، نشان دهند؛ اما بسیاری از افغان‌ها همچنان به این موضوع شک دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان