مبارزه آتش نشانان در کالیفرنیا با آتش سوزی‌های گسترده در این ایالت

به گزارش پیام جوان به نقل از ان بی سی بی اریا، مردم کالیفرنیا در حالی چهارم جولای را جشن گرفتند که در ارتباط با انجام آتش بازی های غیر قانونی هشدار دریافت کرده بودند. آتش نشانان با آتش سوزی‌هایی که خانه های مردم را ویران کرده، در حال جنگیدن هستند. آب و هوای خشک نیز ریسک آتش سوزی های بزرگ را بیشتر کرده است.

در شمال کالیفرنیا در نزدیکی Mount Shasta، سه آتش سوزی بزرگ اتفاق افتاده است.

بزرگترین آنها در نزدیکی بزرگراهی در یک منطقه روستایی در شمال Redding رخ داد و ۴۱ ساختمان که ۲۷ تای آن ها خانه بودند را تخریب کرد.

از صبح روز یکشنبه، آتش سوزی به بیش از ۳۶ کیلومتر مربع رسیده بود که ۱۵ درصد آن مهار شد.

مقامات گمان می كنند كه آتش سوزی از یك قطعه فلز داغ شروع شده است كه از یك ماشین یا كامیون در Interstate 5 خارج شده است. آن ها خودرو را پیدا نکرده اند.

برخی از ساکنان اجازه داشتند روز شنبه به خانه‌هایشان بازگردند اما دستورات تخلیه و هشدارها برای چندین جامعه‌ی روستایی همچنان برقرار است.

پیش بینی می‌شود این منطقه درجه سه رقمی حرارت را در روز یکشنبه تجربه کند.

بزرگترین آتش سوزی کالیفرنیا، آتش سوزی Lava Fire که در بخشی از نواحی Mount Shasta بود، یکشنبه پس از سوختن بیش از ۱۰۰ کیلومتر مربع، ۳۹٪ درصدش مهار شد. این آتش سوزی که در اثر حمله صاعقه در تاریخ ۲۵ ژوئن ایجاد شد، هزاران نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد، اما اکثر آنها اواخر روز پنجشنبه مجاز به بازگشت شدند.

  تصادف وحشتناک در سن حوزه: یک کشته، دو زخمی، و یک مظنون که هنوز دستگیر نشده!

در شمال شرقی، آتش سوزی Tennant در Klamath National Forest، پنج ساختمان از جمله دو خانه را آتش زده و چندین ساختمان دیگر را نیز تهدید کرده است. آتش سوزی در طول شب اندکی بیشتر شد و به بیش از ۴۱ کیلومتر مربع رسید. اما وقتی مقامات از پیشروی این آتش سوزی خبر دادند، در اوایل روز یکشنبه ۲۹ درصد آن مهار شد.

مقامات آتش نشانی گفتند که این سه آتش سوزی در کنار ده ها آتش سوزی دیگر هستند که در روزهای اخیر به خاطر آب و هوای گرم و خشک دیده شدند.

سال گذشته، آتش سوزی در کالیفرنیا بیش از ۱۷۰۰۰ کیلومتر مربع زمین را به آتش کشید، که بیشترین میزان ثبت در تاریخ خود کالیفرنیا است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان