• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • تمامی بازیکنان حاضر در جام جهانی فوتبال زنان دست‌کم ۳۰ هزار دلار دستمزد دریافت می‌کنند

تمامی بازیکنان حاضر در جام جهانی فوتبال زنان دست‌کم ۳۰ هزار دلار دستمزد دریافت می‌کنند

پیام جوان: برای نخستین بار در جام جهانی فوتبال زنان، تمامی بازیکنان حاضر در این رویداد ورزشی دست‌کم ۳۰ هزار دلار دستمزد دریافت می‌کنند.

به نقل از صدای آمریکا و به گزارش آسوشیتدپرس، این تصمیم به دنبال درخواست‌هایی از سراسر جهان بود که از اواخر سال میلادی گذشته آغاز شد و از فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» می‌خواست تا جوایز جام جهانی زنان در استرالیا و نیوزیلند را افزایش دهد.

این درخواست‌ها در دوره‌های گذشته نیز مطرح شده بود ولی این بار متفاوت بود. این بازیکنان نه تنها خواستار دریافت جوایز برابر با جام جهانی مردان شدند، بلکه به دنبال تضمینی بودند که درصدی از جوایز به طور مستقیم به خود بازیکنان تعلق خواهد گرفت.

فیفا. با اهدای جوایز برابر با مردان در جام جهانی زنان موافقت نکرد ولی جوایز بازی‌های ۲۰۲۳ را نسبت به دوره قبلی در سال ۲۰۱۹ سه برابر افزایش داد.

در همین حال، هیئت حاکمه فیفا در ماه ژوئن موافقت کرد که بخشی از این جوایز باید مستقیماً به بازیکنان تیم‌ها که تعداد آنها ۷۳۲ نفر است، پرداخت شود. به این ترتیب فارغ از نتایج تیم‌ها در جام جهانی به هر بازیکن دست‌کم ۳۰ هزار دلار پرداخت می‌شود.

این رقم در صورت صعود تیمها به مراحل بعدی افزایش می‌یابد و به هر یک از ۲۳ بازیکن تیم قهرمان ۲۷۰ هزار دلار اهدا خواهد شد.

این دستمزد برای بسیاری از بازیکنان زن مهم است، زیرا برخی از آنها عضو هیچ باشگاهی نیستند و بصورت آماتور یا نیمه‌حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کنند. فیفا سال گذشته گزارشی منتشر کرد که در آن میانگین دستمزد بازیکنان زن ۱۴ هزار دلار در سال بود.

  هت تریک لیونل مسی برای تیم ملی فوتبال آرژانتین

در جام جهانی استرالیا و نیوزیلند، علاوه بر دستمزد، شرایط اقامت، رفت‌وآمد، و سایر امکانات نیز برای زنان نسبت به گذشته بهبود یافته است و در استانداردهای برابر با مردان ارائه می‌شود.

در دوره‌های گذشته فیفا جوایز را به فدراسیون‌های کشورهای مربوطه اهدا می‌کرد و آنها درصد کمی را به بازیکنان می‌دادند و در برخی موارد نیز هیچ پولی به این زنان نمی‌رسید.

در این دوره مبلغ ۱۵۲میلیون دلار برای تیم‌های حاضر در جام جهانی زنان درنظر گرفته شده است، این نخستین دوره‌ای است که با شرکت ۳۲ تیم برگزار می‌شود.

این رقم، شامل جوایز تیم‌ها، آماده‌سازی آنها، و پرداخت به باشگاه‌های بازیکنان است. این رقم در جام جهانی ۲۰۱۹ زنان در فرانسه، ۴۰ میلیون دلار برای هزینه‌ها، و ۳۰ میلیون دلار جایزه بود.

در مقابل، جوایز جام جهانی مردان سال گذشته در قطر ۴۴۰ میلیون دلار بود. کشورهایی که بعد از مرحله گروهی حذف شدند، هر کدام نه میلیون دلار درآمد داشتند.

اوایل امسال، اینفانتینو، رئیس فیفا گفت که هدف آنها برابری جنسیتی تا جام جهانی مردان ۲۰۲۶ و جام جهانی زنان ۲۰۲۷ است

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان