صندوق بازنشستگی دیترویت شکایتی حقوقی علیه مدیریت و هیئت مدیره شرکت اوبر در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ثبت کرده و آنها را به ترجیح منافع مالی بر ایمنی و قوانین متهم کرده است. این شکایت مدعی است تصمیمات مدیران، شرکت و سهامداران آن را با ریسکهای جدی مواجه کرده است.
در متن این دادخواست، اوبر به عنوان یک «متخلف سریالی قوانین» معرفی شده که به طور آگاهانه از رعایت استانداردها سر باز زده است. شاکیان بر این باورند که فقدان فرهنگ پایبندی به مقررات در اوبر، بستر ساز هزاران پرونده شکایت از سوی قربانیان آزار و اذیت جنسی توسط رانندگان این پلتفرم شده است.
این پرونده که نام دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر نیز در آن ذکر شده، اعضای هیئت مدیره را به دلیل نادیده گرفتن هشدارهای مکرر امنیتی به نقض وظایف امانتداری متهم میکند. شاکیان خواستار جبران خسارت شخصی توسط مدیران، بازگرداندن پاداشهای دریافتی و اعمال نظارتهای ساختاری شدیدتر هستند.
در پاسخ، سخنگوی اوبر این اتهامات را رد کرده و آنها را مبتنی بر روایتهای گمراهکننده و بیاساس پروندههای قبلی دانسته است. با این حال، طرح چنین شکایتهای مشتقی از سوی سهامداران علیه مدیران در شرکتهای بزرگی مانند اپل و اینتل نیز سابقه دارد.















