• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • بیانیه شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران در آستانه روز جهانی زن

بیانیه شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران در آستانه روز جهانی زن

پیام جوان: شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران متشکل از ۲۴ گروه و انجمن مدنی حقوق بشری و سیاسی، در آستانه روز جهانی زن (۸ مارس) با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی تمام زندانیان سیاسی از زندان‌های جمهوری اسلامی شد.

این شبکه با استناد به گزارش سازمان‌های حقوق بشری در ایران و جهان، تعداد بسیاری از زنان فعال در زندان‌های مختلف حکومت اسلامی را در بند دانسته و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی آنان شده است.

در این بیانیه آمده است که تعداد زیادی از زنان زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین، بیش از ۵۰ سال سن داشته و از بیماری‌های مختلفی همچون بیماری قلبی، تنفسی و بیماری‌های خاص رنج می‌برند.

شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران همچنین از همه تشکل‌های زنان، سازمان‌های حقوق بشری و نهادها و احزاب دموکراتیک خواست تا در روز جهانی زن، خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی- عقیدتی باشند و فریاد “نه به اعدام” را هر چه وسیع‌تر در ایران و در خارج از کشور بلندتر و رساتر کنند.

این شبکه در بخش دیگری از بیانیه خود بر لزوم پشتیبانی از “خواست ابتدایی زنان، یعنی آزادی انتخاب پوشش و برابری انسان‌ها در کشور” تاکید کرد.

از جمله انجمن‌ها و گروه‌های امضاکننده بیانیه در شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران، می‌توان به انجمن جمهوری‌خواهان آلمان و هلند، جمعیت ایرانی حقوق بشر در شمال و جنوب کالیفرنیا، کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، کارزار حقوق بشر برای ایران، کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی در پاریس، کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نهاد “همه حقوق بشر، برای همه، در ایران” و همبستگی جمهوری‌خواهان ایران (هجا) در مونترال اشاره کرد.

  عدم رسیدگی به درمان زندانیان سیاسی توسط مقامات قضایی جمهوری اسلامی

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان