• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • جامعه جهانی بهائی، سرکوب اخیر بهائیان ایران را محکوم کرد

جامعه جهانی بهائی، سرکوب اخیر بهائیان ایران را محکوم کرد

پیام جوان: جامعه جهانی بهائی در بیانیه‌ای، سرکوب اخیر بهائیان ایران را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که حکومت ایران با افزایش و تشدید سیاست سرکوب سیستماتیک خود علیه بهائیان، نشان داده است که نسبت به این جامعه «بیزاری و نفرت» دارد.

جامعه جهانی بهائی اقداماتی مانند یورش به خانه‌ها و تفتیش آن‌ها، بازداشت، محاکمه‌، صدور حکم زندان، مصادره زمین و املاک، نفرت‌پراکنی، محرومیت از حق تحصیل، سلب حق تدفین و نقض حقوق پایه‌ای شهروندی را نمونه‌ای سرکوب‌های اخیر بهائیان ایران از سوی جمهوری اسلامی اعلام کرد.

هدف از این اقدامات، ایجاد هراس و سردرگمی، محروم کردن از هرگونه حقوق شهروندی، به فقر کشاندن بهائیان، تداوم سرکوب و آزار افراد، القای احساس عدم اطمینان و در نتیجه سلب آرامش و امنیت زندگی روزمره بهائیان اعلام شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده و بررسی تحلیل‌های آماری سازمان‌های حقوق بشری، فشارها بر جامعه بهائیان ایران از ابتدای مهر سال جاری شدت گرفت و تا آذر ماه ادامه داشته است.

در طول دو ماه مهر و آبان، دست کم ۴۰ شهروند بهائی به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و منازل دست کم ۶۶ تن مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.

همچنین در مدت زمان مورد اشاره، ۳۸ شهروند بهائی در مراجع قضایی، در مجموع به بیش از ۱۳۳ سال و ۹ ماه حبس محکوم شدند.

جامعه جهانی بهائی این اقدامات را «نقض آشکار حقوق بشر» و «حمله به تنوع مذهبی و فرهنگی» خواند و از جامعه بین‌المللی خواست تا برای توقف این سرکوب‌ها اقدام کند.

بر اساس گزارش VOA

  UAE says it releases Qatar navy boat, 4 sailors amid dispute

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان