• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور بیانیه‌ای وقوع حمله هکری به سرورهای این بنیاد را تأیید کرد

بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور بیانیه‌ای وقوع حمله هکری به سرورهای این بنیاد را تأیید کرد

پیام جوان: نهاد دولتی «بنیاد شهید و امور ایثارگران» با صدور بیانیه‌ای وقوع «حمله هکری» به سرورهای این بنیاد را تأیید کرده است.

به نقل از صدای آمریکا و به گزارش رسانه‌های داخلی، در این بیانیه آمده است: طی روزهای گذشته «سامانه‌های اینترنتی» این بنیاد با «حملات سایبری» روبرو شد که این حملات در «همان دقایق اولیه مورد رصد کارشناسان فنی قرار گرفته و کنترل گردید.»

بنیاد شهید و امور ایثارگران مدعی شده است که سامانه‌های اطلاع‌رسانی و خدماتی این مجموعه پس از «بررسی‌های دقیق و اطمینان از امنیت کامل» مجدداً فعالیت عمومی خواهند داشت.

در روزهای اخیر گزارشهایی مبنی بر «هک شدن سرورهای بنیاد شهید و امور ایثارگران» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و یک گروه هکری بنام «بختک» مسئولیت آن را بر عهده گرفت و مدعی شد «تمام سیستم‌ها، اطلاعات و بکاپهای ستاد مرکزی را حذف کرده است.»

بنیاد شهید و امور ایثارگران در بیانیه خود ادعا کرده است که این هک، همزمان با «جابه‌جایی صورت گرفته در ساختمان ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تغییرات ایجاد شده در زیرساخت‌های حوزه فن آوری اطلاعات» این نهاد صورت گرفته است‌.

گروه هکری ‎«بختک» شهریورماه ۱۴۰۱ نیز اقدام به هک مجموعه «آستان قدس رضوی» که مدیربت آن از سوی رهبر جمهوری اسلامی تعیین می‌شود کرد و مستندات فراوانی منسوب به این مجموعه را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

همزمان با آغاز جنبش «زن – زندگی – آزادی» از شهریورماه ۱۴۰۱ در مناطق مختلف ایران، هک، نفوذ به شبکه‌های اینتذنتی و انتشار اسناد داخلی و طبقه‌بندی شده نهادهای مختلف حکومت ایران و مجموعه‌های حامی آن، افزایش یافته است.

  EU refuses to concede to Iran’s threat to resume higher uranium enrichment in 60 days unless new terms are met

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان