باغ وحش سن فرنسیسکو میزبان اولین ساکن جگوار خود پس از ۲۴ سال شد

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، جگوارها پس از شیرها و ببرها سومین گونه‌ی گربه‌سان بزرگ جهان هستند (و بزرگترین گربه‌سان بزرگ قاره آمریکا) و اکنون باغ وحش سن فرنسیسکو اولین ساکن جگوار خود را از سال ۱۹۹۹ دارد.

جگوار نر ۱۱ ساله از باغ وحش ساکرامنتو منتقل شد، جایی که از زمان انتقال از باغ وحش سن دیگو، زمانی که در سال ۲۰۱۲ متولد شد، در آنجا زندگی می کرد.

مقامات باغ وحش می‌گویند که جگوارها بومی آمریکای مرکزی و جنوبی، بخش هایی از مکزیک و جنوب غربی ایالات متحده هستند. آنها در جنگل های بارانی استوایی، مرداب ها، علفزارها و بوته زارها زندگی می‌کنند. آنها آهو، پکاری (پستانداری خوک مانند)، میمون‌ها، پرندگان، ماهی‌ها و حتی کایمان‌ها را شکار می کنند که خزندگانی هستند که اغلب در خانواده تمساح ها قرار می‌گیرند.

تانیا پترسون، مدیرعامل و مدیر اجرایی انجمن جانورشناسی سن فرنسیسکو می‌گوید: «جگوارها گربه‌های نمادین قاره آمریکا هستند و ما مفتخریم که داستان این گونه تقریباً در معرض تهدید را به اشتراک بگذاریم؛ تهدیدهایی شامل از دست دادن زیستگاه و شکار غیرقانونی. زمانی جگوارها در تمام قاره آمریکا، از جنوب تا آمریکای شمالی، حرکت کردند. ما امیدواریم که ورود این جگوار نر به بازدیدکنندگان باغ وحش در مورد نجات گونه هایش قبل از اینکه خیلی دیر شود، آموزش دهد.

این حیوان بر اساس توصیه طرح بقای گونه های جگوار انجمن باغ وحش ها و آکواریوم در SF Zoo & Gardens قرار گرفت.

  یک کشته در تیراندازی در ساکرامنتوی جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان