• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • اعتصاب کسبه و بازاریان ده‌ها شهر در ایران – پنجشنبه سوم آذر

اعتصاب کسبه و بازاریان ده‌ها شهر در ایران – پنجشنبه سوم آذر

پیام جوان: در پاسخ به فراخوان‌های اعتصاب، روز پنج‌شنبه سوم آذر، کسبه و بازاریان ده‌ها شهر ایران مغازه‌های خود را تعطیل کردند. کارگران شرکت نیرومحرکه قزوین هم دست از کار کشیده و تجمع کردند.

به نقل از ایران اینترنشنال، روز سوم آذر، کسبه و بازاریان شهرهای دزفول، سمیرم، مشهد، اشنویه، نقده، ثلاث‌باباجانی، سردشت، ارومیه، قروه، سرپل‌ذهاب، سقز، جوانرود، بانه،‌ پیرانشهر، سنندج، کامیاران، بوکان و … به اعتصابات سراسری پیوستند.

در روزهای گذشته، جوانان محلات تهران و مرکز همکاری احزاب کردستان، در کنار دیگر گروه‌ها از مردم ایران خواستند تا کسب و کار خود را تعطیل کنند و برای حمایت از مردم شهرهای کردنشین، روز پنج‌شنبه سوم آذر به خیابان‌ها بیایند.

فراخوان‌های اعتصاب و اعتراض در راستای کشتار معترضان ایرانی در شهرهای کردنشین به‌دست نیروهای سرکوب‌گر منتشر شده است؛ سرکوبی که در هفته جاری شدت گرفت و شهرهای بوکان، جوانرود، مریوان، مهاباد، پیرانشهر و … را به کانون اصلی درگیری‌ها تبدیل کرد.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، از روز ۲۴ آبان تا دوشنبه ۳۰ آبان و تنها در یک هفته، دست‌کم ۴۲ نفر از مردم معترض مناطق کردنشین ایران به دست نیروهای سرکوب‌گر جمهوری اسلامی کشته شدند.

  راننده آمریکایی اعضای یک خانواده را با تصور مسلمان بودن زیر گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان